PERSINFORMATIE

Jeroen van Inkel en Olav Mol bundelen krachten

Jeroen van Inkel (radio- en televisiepresentator en directeur Kinkonk Producties BV) en Olav Mol (Formule 1 verslaggever RTL5) hebben Kinkonk Automotive BV opgericht, een televisieproductiemaatschappij voor autosport en auto-industrie.

Kinkonk Automotive is een dienstverlenende organisatie. Opdrachtgevers zijn bijvoorbeeld auto-importeurs die hun race-activiteiten goed in de publiciteit willen brengen, raceseries, circuits én televisiezenders. Mol en Van Inkel richten zich vooralsnog niet op het binnenhalen van uitzendrechten.

Zowel Olav Mol als Jeroen van Inkel hebben hun sporen in de autosport ruimschoots verdiend. Mol is zelfstandig ondernemer in de autosport en geniet vooral bekendheid als verslaggever van de RTL Formule 1 programma's. Jeroen van Inkel en zijn productiemaatschappij Kinkonk Producties BV zijn de afgelopen jaren verantwoordelijk geweest voor diverse autosportprogramma's. In 1999 produceerde Kinkonk onder meer onderdelen van het voorprogramma van de door RTL 5 uitgezonden Formule 1 Grand Prix's.

Spannend
De plannen voor de oprichting van een audiovisueel 'verwerkhuis' voor de automotive business zijn niet nieuw. Mol en Van Inkel hebben al twee jaar de wens Kinkonk Automotive BV op te starten. Met programma's waarbij de opdrachtgevers zoveel mogelijk service en gemak wordt verleend, terwijl de kijker een journalistiek goed doordacht en spannend kwaliteitsprogramma te zien krijgt. Aangezien de vraag uit de markt voor een bedrijf zoals Kinkonk Automotive BV de laatste maanden erg groot werd, is besloten daadwerkelijk aan de slag te gaan. Jeroen van Inkel: "De autosport leeft. Dat blijkt uit de kijkcijfers. Daarnaast worden wij natuurlijk geholpen door de gezonde situatie van de Nederlandse racerij. Er zijn veel Nederlandse topteams, veel Nederlandse coureurs die op hoog niveau actief zijn en het Circuit Park Zandvoort is door de vernieuwing die daar heeft plaatsgevonden de komende jaren gastheer van een aantal grote evenementen. Het wordt hoog tijd dat de Nederlandse automotive business en de raceliefhebbers de programma's krijgen die ze verdienen."

Kinkonk Automotive krijgt productionele ondersteuning van Kinkonk Producties. Olav Mol legt de nadruk op het creatieve proces binnen Kinkonk Automotive. Hij zou graag op termijn al zijn autosportactiviteiten in Kinkonk Automotive onderbrengen. Door zijn werkzaamheden heeft Mol veel contacten in de Nederlandse- maar ook in de internationale racerij. De kijkers naar de programma's van Mol en Van Inkel gaan daarvan profiteren. "Nederland is rijp voor goede autosportprogramma's. Het schort momenteel soms flink aan creativiteit en kwaliteit. Daar gaan wij verandering in brengen," aldus Olav Mol, die bovendien aankondigde ook nieuwe autosportcommentatoren een kans te willen geven op een baan binnen de snel groeiende Nederlandse autosportindustrie. Kinkonk Automotive BV heeft daarnaast internationale ambities en zal een rol gaan spelen binnen de nieuwe media.

Deel: ' Jeroen van Inkel en Olav Mol richten Kinkonk Automotive op '