Provincie Groningen

Groningen, 9 maart 1999 Persbericht nr. 55

Jeugd Theaterschool ontvangt subsidie van ƒ 25.0000

Gedeputeerde Staten hebben besloten een subsidie van ƒ 25.000,- toe te kennen aan de Jeugd Theaterschool in Stadskanaal. De subsidie is speciaal bestemd voor het uitvoeren van een productie in de vorm van een musical. De subsidie wordt gegeven omdat de provincie het initiatief van de Jeugd Theaterschool waardeert en omdat deze 'school' zich richt op een belangrijke doelgroep van het provinciaal cultuurbeleid, namelijk jongeren.

In 1997 is de Jeugd Theaterschool opgericht in Stadskanaal. Deze school biedt kinderen van 6 tot 18 jaar de mogelijkheid om deel te nemen aan lesprogramma's in zang en stempedagogiek, dans en toneelspel, theaterbezoek of masterclasses.
De subsidie is speciaal bestemd voor het maken van een musical. De leerlingen krijgen hiervoor de komende tijd, iedere week drie uur lessen in spel, zang en dans. Doel is om de productie in mei van dit jaar te starten en eind volgend jaar het stuk uit te voeren.

De subsidie komt uit het budget Stimulering Kunst & Cultuur. Doel van dit budget is het ondersteunen van waardevolle initiatieven, vooral die initiatieven die inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast heeft de provincie een zogenaamd doelgroepenbeleid, dat houdt in dat culturele activiteiten voor jongeren, senioren en culturele minderheden extra worden gestimuleerd.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Machteld Schierbeek, afdeling Bestuurscontacten Provincie Groningen, tel.: 050 - 3164982.

Deel: ' Jeugd Theaterschool Stadskanaal krijgt subsidie '