PERSBERICHT t.a.v. de (auto)sportredactie
JJ Motorsport / Ekris BMW Team ‘supertevreden’

Zandvoort/Elburg, 3 oktober 1999 - Het JJ Motorsport / Ekris BMW Team heeft goed gepresteerd tijdens de DTC Euro-Final TC 2000 op het Circuit Park Zandvoort. In een competitief, internationaal veld eindigde Duncan Huisman op een prima zesde plaats, Sandor van Es werd negende.

Aan de start van de DTC Euro-Final verschenen deelnemers aan toerwagenkampioenschappen die zijn gebaseerd op het reglement van de Deutsche Tourenwagen Challenge (DTC). Het Nederlandse Libertel DTCC is op dit reglement gebaseerd, evenals toerwagenkampioen-schappen in onder meer Zweden en Finland.

Tijdens de trainingen wist Sandor van Es zich goed staande te houden, hij reed met zijn BMW 320i E46 de vijftiende tijd in het competitieve startveld. Duncan Huisman kampte met motorische problemen en kwam daardoor niet verder dan de 25ste trainingstijd.
In de kwalificatierace, bepalend voor de startopstelling van de tweede race, hadden de beide rijders van JJ Motorsport een wereldstart. Op een kletsnatte baan schoof Huisman in de eerste ronde op van de 25ste naar de zevende plaats (!), op de voet gevolgd door Van Es. Sandor wist op te klimmen naar de zesde positie, Duncan gleed van de baan toen de achterwielen van zijn BMW 320i E46 blokkeerden bij het aanremmen voor de Tarzanbocht. Hierdoor moest hij in de tweede race vanuit het achterveld starten.
In de allesbeslissende tweede race werkte Duncan Huisman zich via onder meer een uitstekende start op naar een prima zesde plaats. Hij toonde zich ‘supertevreden’ met dit resultaat in het sterke Europese veld. "Mijn BMW is zowel motorisch als op het gebied van de wegligging prima in orde. Ons team had een lange weg te gaan bij de ontwikkeling van de BMW 320i E46, maar het einde van dit traject is nu in zicht." Sandor van Es werd negende. Uitslag DTC Euro-Final, Circuit Park Zandvoort, 3 oktober 1999 (onder voorbehoud):

1. Rob Karst Honda Integra R 13 ronden in 25:38.122
2. Cor Euser BMW 320i E46 op 4.555

3. Dennis Bollin Honda Integra R op 4.807

6. Duncan Huisman BMW 320i E46 op 32.571

9. Sandor van Es BMW 320i E46 op 338.690
Het JJ Motorsport-Ekris BMW Team wordt gesteund door onder andere Ekris BMW-dealer, Mobil 1 , Remus Sportuitlaten en Butzbach Bedrijfsdeuren. JJ Motorsport-Ekris BMW Team op Internet: www.jjmotorsport.nl Voor de redactie, niet voor publicatie: nadere informatie wordt u graag verstrekt door Erwin Koerts, perscoördinator van JJ Motorsport, telefoon (06) 50291058 of (0525) 685519.

Deel: ' JJ Motorsport / Ekris BMW Team tevreden na DTC Euro-Final '