04.01.00

Corus en Danieli ronden vorming joint venture Technical Services af

Dochterondernemingen van de Brits-Nederlandse metaalproducent Corus Group Plc. en de Italiaanse machinebouwer Danieli's & C., Officine Meccaniche SpA hebben op 3 januari de vorming van een joint venture op fifty-fifty-basis met de naam Danieli Corus Technical Services BV afgerond.

De joint venture werd tot stand gebracht door Danieli's dochteronderneming Industrielle Beteiligung SA, die voor NLG 27 miljoen 50 procent van de aandelen van Hoogovens Technical Services BV heeft overgenomen. De bedrijven begonnen begin 1999 met de onderhandelingen en tekenden op 5 oktober 1999 een overeenkomst voor de aandelenoverdracht, die nu heeft plaatsgevonden.

Hoogovens Technical Services is al sinds 1977 actief in engineering en contracting voor de staal- en aluminiumindustrie. De aandeelhouders van beide partners verwachten dat het bedrijf zal profiteren van de synergetische mogelijkheden die door de joint venture ontstaan. Het bedrijf en zijn aandeelhouders zullen hierdoor hun klanten een volledig assortiment van consultancy en state of the art producten kunnen aanbieden.

Het bedrijf staat geregistreerd in Nederland en heeft ongeveer 380 mensen in dienst in 11 vestigingen over de hele wereld.

Voor nadere informatie: Corus Corporate Communication: +31 (0)251 493466

Deel: ' Joint venture Corus en Danieli Technical Services '