Gemeente Den Helder

Wil jij meebeslissen over de toekomst van jongeren in Den Helder?

betreft: Meld je dan nu aan voor de JongerenAdviesRaad! week: week 07

De JongerenAdviesRaad (JAR) zoekt enthousiaste en initiatiefrijke jongeren. Wil jij je serieus inzetten voor de jongeren uit jouw stad? Barst jij van de ideeën om van Den Helder een nog leukere woonplaats te maken? Heb jij er geen problemen mee om hieraan de komende twee jaar een deel van je vrije tijd te besteden èn ben jij tussen de 14 en 23 jaar oud? Dan ben jij de persoon die wij zoeken!

Wat doet de JongerenAdviesRaad?

Als lid van de JongerenAdviesRaad geef jij advies aan het College van Burgemeester en Wethouders over allerlei onderwerpen die met jou en jouw leeftijdgenoten te maken hebben. De JAR heeft een budget van ¦ 25.000,-- en samen met de andere leden beslis jij waaraan dit geld wordt uitgegeven. Hierdoor kun je daadwerkelijk invloed uitoefenen op wat er voor jongeren in Den Helder gedaan wordt. De huidige leden van de JAR maken zich bijvoorbeeld

sterk voor een bewaakte fietsenstalling in het uitgaanscentrum van Den Helder.

De JAR bestaat uit maximaal elf jongeren en vergadert minimaal zes keer per jaar.

Interesse?

Heb je interesse, schrijf dan voor 24 februari 2000 een brief aan:

College van B & W

1780 AA Den Helder

In deze brief zet je je persoonlijke gegevens, zoals naam, geslacht, geboortedatum, adres en telefoonnummer. Daarnaast horen we graag wat je hobby's en andere activiteiten in je vrije tijd zijn. Ook willen we natuurlijk weten wat jij met de JAR wilt bereiken en waar jij je voor in gaat zetten.

Hoe verder?

Nadat wij de brief ontvangen hebben, sturen wij een brief terug waarin je wel of niet uitgenodigd wordt voor een gesprek. De wethouder jeugdzaken, mevrouw E. Vos-Brandjes, drie leden van de huidige JAR en de beleidsmedewerker integraal jeugdbeleid (de zogenaamde benoemingsadviescommissie) bepalen of je wel of niet uitgenodigd wordt.

Vragen?

Voor informatie over de JAR kun je Ruud Brink (voorzitter JAR) bellen na kantooruren op nummer 0223-616387. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met de beleidsmedewerker integraal jeugdbeleid, Pim Veltkamp, telefoonnummer 0223-671316.

laaste verandering: februari 17, 2000

Deel: ' Jongeren Den Helder kunnen meebeslissen over hun toekomst '