Jongerentaskforce Kindermishandeling zoekt nieuwe leden

Ook jij kunt wat doen tegen kindermishandeling!

DRIEBERGEN-RIJSENBURG, 20140821 -- De Jongerentaskforce Kindermishandeling is op zoek naar nieuwe leden. De Jongerentaskforce is een onafhankelijke groep jongeren tussen de 15 en 25 jaar en heeft als doel kinderen en jongeren mee te laten praten over een effectieve aanpak van kindermishandeling.

Ruim 118.000 kinderen worden elk jaar mishandeld, misbruikt of verwaarloosd. Veel organisaties en hulpverleners doen hun uiterste best om dit aantal te verlagen, maar er moet nog heel veel gebeuren. Hoewel bij kindermishandeling altijd kinderen betrokken zijn, wordt er nog veel te weinig naar jongeren zelf geluisterd. Daar moet iets in veranderen. Daar kán iets in veranderen! En jij kunt het verschil maken als lid van de Jongerentaskforce.

De stem van jongeren laten horen
Om te zorgen dat jongeren zélf kunnen meepraten over de aanpak van kindermishandeling, is vorig jaar de ‘Jongerentaskforce Kindermishandeling’ opgericht. De leden: ‘We hebben gesproken in de Tweede Kamer, onderzoek gedaan naar de meningen van jongeren, onze ervaringen gedeeld met professionals, en zijn op bezoek geweest bij scholen. Dit en nog meer hebben we gedaan met één doel voor ogen: de stem van jongeren laten horen.’

De Jongerentaskforce Kindermishandeling is een initiatief van Augeo, een stichting die zich inzet voor de veiligheid en het welzijn van kinderen en gezinnen. Mariëlle Dekker, directeur Augeo: ‘De Jongerentaskforce stelt jongeren in staat actief mee te denken, mee te praten en adviezen te geven over hoe kindermishandeling beter tegengegaan kan worden en hoe mishandelde kinderen en jongeren tijdig goede hulp krijgen. Op deze manier creëren we een platform door én voor de kinderen om wie het gaat. Iets dat nu nog te vaak ontbreekt in de vele stuurgroepen, taskforces en actieprogramma’s die ons land rijk is.’

Aanmelden als Taskforcelid
Heb je interesse? Meld je aan en stuur je motivatie naar idee@jongerentaskforce.nl. De werving en selectie van nieuwe leden wordt binnenkort gehouden. Het nieuwe Taskforceteam start in september 2014.

Deel: ' Jongerentaskforce Kindermishandeling zoekt nieuwe leden '