expostbus51

SILVERMINDS MEDIA

Joop van Zijl weer terug met Rottumerplaat op Concert Radio

Joop van Zijl weer terug met het programma Rottumerplaat op Concert Radio

Na een pauze van twee jaar zal Joop van Zijl vanaf 7 november weer elke zondag het programma Rottumerplaat presenteren op de klassieke radiozender Concert Radio. Rottumerplaat is twee uur lang te beluisteren van 16.00 uur tot 18.00 uur.

Joop van Zijl ontvangt in dit programma bekende Nederlanders uit de politiek, de muziekwereld en het bedrijfsleven. Elke gast neemt eigen muziek mee die hij of zij ook mee zou nemen naar het befaamde 'onbewoonde eiland'. Vandaar de naam van het programma. Van Zijl spreekt verder met zijn gasten over hun muzikale voorkeur en de invloed die muziek heeft op hun professionele leven en privé leven.

De eerste gast die Joop van Zijl zondag 7 november zal ontvangen is Jaap Montagne. In 1973 studeerde Jaap Montagne af als historicus aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Tijdens zijn studie en na zijn studie heeft hij vele jaren als docent geschiedenis voor de klas gestaan. Na zijn studie solozang aan het Conservatorium in Tilburg heeft Jaap Montagne
o.a. voor projecten met het Nederlands Kamerkoor gezongen. Van 1983 tot 1989 heeft hij in het koor van de Hoofdstad Operette gezongen. In 1989 is Jaap Montagne benoemd tot directeur van de Hoofdstad Operette. De muziek die Jaap Montagne meeneemt naar Rottumerplaat, bestaat o.a. uit werken van Schumann, Purcell, Mozart en Schubert.

Concert Radio zendt 24 uur per dag uitsluitend klassieke muziek uit. Met een toegankelijk repertoire richt Concert Radio zich op een breed publiek binnen de groep liefhebbers van klassieke muziek. De programmering van Concert Radio wordt elke maand gepubliceerd in het Concert Radio Magazine, het grootste maandblad van Nederland op het gebied van klassieke muziek met een oplage van ruim 20.000 exemplaren per maand. Concert Radio is in heel Nederland te beluisteren via de kabel. Op de internetsite van Concert Radio, www.concertradio.nl, staan de FM-frequenties van het radiostation.

Hilversum, 5 november 1999

Redactienoot (niet voor publicatie):

Deel: ' Joop van Zijl weer terug met Rottumerplaat op Concert Radio '