Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-08-2001

Politieberichten stad Utrecht, 09.15 uur
Achtervolging

UTRECHT Zondagmiddag zagen agenten een crossmotor met twee personen op de Spinozabrug rijden. Zowel de bestuurder als zijn passagier hadden geen helm op en kregen een stopteken.

Omstreeks kwart voor drie kreeg de bestuurder een stopteken waaraan hij niet voldeed. De politie zette de achtervolging in. De bestuurder reed via de Croeselaan, Balijelaan, Croeselaan, Westplein, Damstraat en de kanaalstraat in de richting van de Spinozabrug. Ter hoogte van de Kanaalstraat wist de passagier van de motor te springen en te vluchten

Op de Spinozabrug verloor de bestuurder de macht over het stuur en kwam ten val. Hierop werd de 18-jarige bestuurder uit Utrecht aangehouden en ingesloten voor verhoor. De Utrechter bleek niet in het bezit van een motorrijbewijs. Tevens was de motor niet verzekerd en de bedrading doorverbonden.

Bestuurder onder invloed

UTRECHT Tijdens de surveillance zag de politie zondagochtend een voertuig met stadslicht over de Kaatsstraat rijden. De agenten besloten de bestuurder hierop te wijzen.

Eenmaal aan de kant verklaarde de 36-jarige bestuurder uit Utrecht dat er een storing in zijn licht systeem was ontstaan. Tijdens het aanspreken van de man roken de agenten een alcohollucht. Na een eerste blaastest bleek dat de Utrechter te veel had gedronken en werd hij meegenomen naar het bureau voor een ademanalyse.

Uit de ademanalyse bleek dat de man 1,4 promille alcohol in zijn lichaam had. Met een rijverbod van zes uur werd hij naar huis gestuurd. Binnenkort zal hij zich vermoedelijk voor de rechter moeten verantwoorden.

Doorrijden na aanrijding

UTRECHT- Een 63-jarige man uit Harmelen is zondagavond in zijn woning aangehouden nadat hij op de Mariaplaats in Utrecht rond kwart over zeven een aanrijding veroorzaakte.

De man reed achteruit weg van aan parkeerplaats en reed hierbij tegen een geparkeerde auto aan. Die auto liep hierbij forse schade op. De man uit Harmelen ging er echter vandoor. Getuigen noteerden het kenteken. Aan de hand hiervan kon de verdachte en diens adres achterhaald worden.

In Harmelen werd hij aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Utrecht. Hij bleek sterk naar alcohol te ruiken maar weigerde de blaastest. Er is proces verbaal tegen de man opgemaakt terzake doorrijden na een aanrijding en het weigeren van de blaastest.

Deel: ' Joyrider op motor in Utrecht gepakt na achtervolging '