Jubileum AVAquilo Winschoten 55 jaar

WINSCHOTEN, 20171204 -- Het is december 1962 als Theo de Winter samen met nog een aantal andere sporters waaronder Johan Smit besluiten tot de oprichting van Atletiek Vereniging Aquilo. Op 7 december a.s. bestaat de vereniging 55 jaar en  speelt zij met 400 leden een belangrijke rol in de samenleving.

De eigenschappen die kenmerkend zijn voor Aquilo zijn o.a. laagdrempeligheid en onderlinge betrokkenheid. Voor ieder is een plek en ieder kan meedoen. De leeftijd van de Aquiloërs loopt dan ook uiteen van 5 jaar tot … het niet meer gaat en ook dan nog hoor je erbij.

Om aandacht te geven aan dit 55 jarig jubileum  is er op zaterdag 9 december een “sportieve” viering met aansluitend een brunch in de “Parkhal” aan de Bovenburen. Voor deze dag zijn er een viertal trainingen/activiteiten gepland voor de leden zoals; een bootcamp, een wandeling, een parktraining en een lange duurloop. Daarnaast is er voor de “Aquilo-kids”   een tekenwedstrijd waarbij het onderwerp uiteraard “sport” is en de mooiste tekening kan rekenen op een leuke prijs. Verder wordt in de kantine van het Noorderhonk een “nostalgische hoek” ingericht met als thema: 55 jaar Aquilo. Mochten mensen die dit lezen nog beschikken over foto’s en/of andere leuke Aquilo herinneringen die we zouden mogen lenen hiervoor dan kunnen zij hierover contact opnemen met Janine Roelfsema (email: jgroelfsema@gmail.com)

De visie en missie van Aquilo is om mensen te stimuleren om met plezier te bewegen en ondanks dat de vereniging  groot is zijn nieuwe leden altijd welkom en kan je vrijblijvend langskomen om één of een aantal trainingen mee te maken en de sfeer te proeven. Dus wat AVAquilo betreft… “wie weet… tot binnenkort..”

Deel: ' Jubileum AVAquilo Winschoten 55 jaar '