Residentieorkest

Jubileumconcert Down Town Jazz Band met Residentie Orkest

donderdag 24 juni 20.15 uur Dr Anton Philipszaal, Den Haag

Downtownjazzband

Dit jaar viert de Down Town Jazz Band zijn vijftigjarig bestaan. Om die reden pakt de band op donderdag 24 juni a.s. samen met het Residentie Orkest onder leiding van Rob Pronk uit met een feestelijk jubileumprogramma in de Dr Anton Philipszaal. Een bijzonder concert, want de combinatie van een klassiek symfonieorkest en een band die klassieke jazz speelt is zeker geen alledaags gebeuren.

In de vijftig jaar van zijn bestaan is de Down Town Jazz Band uitgegroeid tot een begrip in Nederland en ver daarbuiten. Maar de naam van de Down Town Jazz Band is toch vooral verbonden met Den Haag, waar de band vlak na de oorlog werd opgericht door Roefie Hueting en zijn stek vond in de zogenaamde 'Jazz at the Overbosch Society'. Pas enkele jaren geleden, in 1994, droeg Hueting het leiderschap over aan trombonist Eelco van Velzen.

Speciaal voor dit jubileumconcert met het Residentie Orkest maakte Rob Pronk arrangementen van succesnummers als Mood Indigo van Duke Ellington, King Porter Stomp van Jelly Rol Morton en Tears van Lil Hardin en Louis Armstrong. Daarnaast treedt de Down Town Jazz Band op in zijn eigen favoriete repertoire, met composities van o.a. Roefie Hueting, Dwight I. Smith (Mabel's Dream) en Louis Armstrong (Cornet Chop Chue), en speelt het Residentie Orkest werk van George Gershwin.

De toegang bedraagt ¦ 35,- (met Uitpas ¦ 32,50).

info1@residentieorkest.nl

Deel: ' Jubileumconcert Down Town Jazz Band met Residentie Orkest '