Juni Gedicht 2017, poëziefestival

Westerpark Amsterdam

Zondag 11 juni

GRATIS toegang

Ontdek de poëzie van het Westerpark met dichters in de natuur, op het plein, in het gras en in bedrijf.

Ieder jaar staat de tweede zondag van juni het Westerpark in Amsterdam in het teken van poëzie. Een dag met optredens en ontmoetingen met dichters. De bezoeker of toevallige passant kan bij een dichter in het gras gaan zitten en naar diens werk luisteren. Of hij ontdekt aan de hand van een plattegrond de geheime plekjes in het park. Onderweg leest en hoort hij gedichten. Kinderen kunnen zelf een gedicht schrijven. Kortom: voor iedereen een persoonlijke ontmoeting met poëzie.

Op Juni Gedicht zullen ruim 40 dichters en andere artiesten optreden. Verspreid over de verschillende locaties en programma-onderdelen zijn dit: Nico Dijkshoorn, Chanty Louis, Gershwin Bonevacia, Cees de Beer, Brian Kemble, Sam Schrijft, Farbod Frappant, Lou Lou, Annemieke Dannenberg, De Poëzieploeg, Rinske Kegel, Estelle Boelsma, Hans Plomp, Edwin Fagel, Antoinette Sisto, Myrte Leffring, Froukje van de Ploeg, Frans Terken, Hilmano van Velzen a.k.a. De Dakloze Dichter, Jos van Hest, Ronald M. Offerman, Tonny Hollanders, Esmé van den Boom, Peter Prins, Simon Mulder, Kate Schlingemann, Mas Papo, Elbert Gongrijp, Nafiss Nia, Dien L. de Boer, Kees Godefrooij, Paul Roelofsen, Jacques Brooijmans en Dean Bowen.

Programma

* Dichters in de natuur In het Westerpark is veel bijzondere stadsnatuur te vinden. Op een aantal mooie locaties dragen dichters hun door de natuur geïnspireerde werk voor. Volg de plattegrond en krijg bij iedere dichter een speciale ansichtkaart. Van 13:15 tot 14:30.

* Dichters in bedrijf In de winkels en bedrijven van het Westerpark staan dichters die hun visie op het bedrijf hebben omgezet in mooie woorden. Volg de plattegrond en krijg bij iedere dichter een speciale ansichtkaart. Van 13:15 tot 14:30.

* Dichters in het gras Twintig dichters dragen voor verspreid door het park: bijzondere persoonlijke ontmoeting met poëzie gegarandeerd. Van 14:00 tot 15:30.

* Dichters op het plein Wervelend poëzieprogramma met optredens van een bont gezelschap aan (buurt)dichters, performers, comedians en musici. Samengesteld door Woorden Worden Zinnen. Van 15:30 – 17:00.

* Workshops in spoken word of poëzie schrijven voor kinderen. Van 14:00 tot 15:30.

* Verder Muziek op het plein, boekhandel Perdu, poëziepuzzels en massage in het gras.

* DWDD-huisdichter Nico Dijkshoorn is een van de dichters in het gras en leest voor op het podium. Organisatie

Juni Gedicht wordt geproduceerd door School der Poëzie en wordt mede mogelijk gemaakt door Stadsdeel West, Amsterdams Fonds voor de Kunst, School der Poëzie, Studio 239, Vereniging Promotie Westergasfabriek. In samenwerking met Woorden worden zinnen.

Deel: ' Juni Gedicht 2017, poëziefestival in Amsterdam '