Ingezonden persbericht

PERSBERICHT: JURY NOMINATIES CINEKID NIEUWE MEDIA AWARD 2010 BEKEND

14 september 2010

De nominaties voor de Cinekid Nieuwe Media Award 2010, juryprijs zijn bekend. Er werden dit jaar zeer uiteenlopende nieuwe-mediaproducties voor kinderen ingezonden: console games, mobiele games, websites, online games en applicaties en interactieve installaties. Een jury van professionals (Carla Hoekendijk, Christine van den Horn, Nathalie Korsman, Henk Loorbach, Rutger Verhoeven) heeft in totaal 12 producties genomineerd. Deze producties dingen tevens mee naar de Cinekid Nieuwe Media Award, publieksprijs. Tijdens de prijsuitreiking van het Cinekid Festival op vrijdag 29 oktober worden de winnaars bekend gemaakt. De winnaars ontvangen een beeldje, de Cinekidleeuw. De winnaar van de Cinekid Nieuwe Media Award, juryprijs ontvangt tevens een geldbedrag van 7.500. <

De nominaties:

* De Kleurkamer, Monobanda (installatie)

* Fundels, Playlane (kinderboeken, crossmediaproject)
* Ice Age: Dawn of the Dinosaurs, Two Tribes (mobile game, iPhone/iPad)
* Invizimals, Sony Computer Entertainment Benelux / Novarama (game, Sony PlayStation Portable)
* Mijn naam is Haas, stichting ontSpruit / Comic House / AudioRally Sounddesign (serious game, crossmediaproject)
* Mind Your Own Life, Jeugdriagg Noord Holland Zuid / Ijsfontein Interactive Media / Sandfire (jongerenwebsite, PC/Mac)
* Paper Cakes, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht / Wacom Europe / University of Southern California (game, PC/Mac)
* Playmobil Circus, Mindscape Northern Europe BV / HMH Interactive (game Nintendo Wii)
* Rabbids Go Home, Ubisoft (game Nintendo Wii)
* Scribblenauts, Warner Bros Interactive Entertainment / 5th Cell (game, Nintendo DS)
* Toy Story 3, Disney Interactive / Namco Bandai Games Entertainment (game, Sony Playstation 3)
* Villa Beagle, Villa VPRO / VPRO (ontdekkingsreis, crossmediaproject)

Publieksprijzen uitgebreid
Dit jaar is de opzet van de publieksprijs van zowel de Cinekid Nieuwe Media Award, publieksprijs als de Z@pp Cinekidleeuw, publieksprijs Film veranderd. Naast de jurynominaties Nieuwe Media zullen ook alle andere expo-onderdelen uit het Medialab meedingen naar de publieksprijs. Naar de Z@pp Cinekidleeuw, publieksprijs dingen alle films uit het filmprogramma Panorama en het programma Nederlands Lang, naast de 16 films in het competitieprogramma, ook mee.

Het volledige programma wordt 29 september op de website bekend gemaakt. Het Cinekid Festival vindt plaats op en rond de Westergasfabriek in Amsterdam van 20 t/m 29 oktober. Cinekid op Locatie vindt plaats van 13 t/m 31 oktober door heel Nederland.

Deel: ' Jury nominaties cinekid nieuwe media award 2010 bekend '