Kales nieuwe directeur bij Ajax
Amsterdam, zaterdag 9 januari 1999.

Oud-basketbalinternational Frank Kales zal toetreden tot de directie van Ajax. Het bestuur is voornemens per 1 februari 1999 de 56-jarige Haarlemmer te benoemen tot Algemeen Directeur. Kales zal hiermee de opvolger zijn van Maarten Oldenhof, die na een dienstverband van 7,5 jaar vertrok naar de RAI Groep.

Kales werd vrijdag op de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie voorgesteld aan de leden en personeel van Ajax. Voorzitter Michael van Praag gaf aan dat de de club lang gezocht heeft naar 'dit schaap met 35 poten'. 'Kales is een man die niet alleen bekend is met het internationale bedrijfsleven, maar tevens zijn strepen heeft verdiend op sportief gebied. Het is een man die ook de geur van de kleedkamer kent,' aldus de preses.

Kales, geboren te Haarlem op 18 april 1942, is afkomstig van IBM, waar hij de functie bekleedde van Global Services afdeling Educatiob & training. Kales trad in 1965 bij IBM in dienst, waarvan de laatste dertien jaar op directieniveau verschillende functies bekleedde in de Verenigde Staten, Frankrijk en België.

In zijn actieve basketbalcarrière was Kales aanvoerder van de legendarische Levi's Flamingo's en van het nationale team. Hij speelde ruim honderd interlands. Kales won met Flamingo's vier landstitels en vijf nationale bekers. Ook was hij drie jaar als coach betrokken bij het nationale basketbal en fungeerde hij als bestuurslid van de topsportliga van de Nederlandse basketbalbond.

© 1997, 1999 AFC Ajax NV. Alle rechten voorbehouden / all rights reserved.

Deel: ' Kales nieuwe directeur bij Ajax Amsterdam '