Algemene omroepvereniging AVRO

KANDIDATEN STRICTLY COME DANCING BEKEND

Cabaretier en acteur Arjan Ederveen, Olympisch hockeyster Naomi van As, politica Sabine Uitslag, zanger Danny Froger, presentatrice Sylvana Simons, zangeres Imca Marina, cabaretier Javier Guzman, tv-personality Stacey Rookhuizen en acteur Mark van Eeuwen dansen vanaf 25 augustus de sterren van de hemel in de nieuwe AVRO-show Strictly Come Dancing. In acht liveshows laten zij samen met hun professionele danspartner de magie van de dans zien. Competitie, dans, kleding en grandeur zijn belangrijk in een show die voor jong en oud leuk is. Reinout Oerlemans en Kim-Lian van der Meij hosten de show die inmiddels in 35 landen een groots succes is.

Verschillende thema's, mooie muziek, prachtige choreografie en humor zorgen voor een visueel spektakel. Uiteindelijk wordt 1 koppel gekroond tot koning en koningin van de ballroomzaal. De winnaars worden door zowel een vakjury als door het publiek gekozen. De show volgt live de spannende weg van de bekende Nederlanders die als ''rookie'' kennis maken met het strakke regime van de danswereld. Het kost ze bloed, zweet en tranen om uiteindelijk op de dansvloer te stralen in de spotlights.

Naast de liveshows zendt de AVRO vanaf 31 augustus een programma uit waarbij de ervaring van de bn'ers centraal staat. De kandidaten geven een kijkje in hun eigen leven en wat ze wekelijks ervoor moeten doen om het dansen te kunnen beheersen.

De kaartverkoop voor de liveshows is inmiddels gestart. Meer info en alle namen van de professionele dansers staan op strictlycomedancing.avro.nl Binnenkort maakt de AVRO de juryleden bekend.
#strictlynl

''Strictly Come Dancing'', vanaf 25 augustus 20.30 uur bij de AVRO op Nederland 1
''Strictly Extra'' (werktitel) vanaf 31 augustus, 19.30 uur op Nederland 1

Deel: ' Kandidaten Strictly Come Dancing '