AutoRai

16-7-2002

Kangoo nu ook met 1,5 liter DCI 80 pk

Vanaf nu kunnen de Renault Kangoo en Kangoo Express ook geleverd worden met de 80 pk versie van de 1.5 dCi motor als aanvulling op de
1.9 dTi met hetzelfde vermogen. De 1.5 dCi motor was in de Kangoo al sinds eind 2001 verkrijgbaar in de 65 pk versie.

De Kangoo is daarmee, na de nieuwe Clio, de tweede auto van Renault die voorzien wordt van de twee versies van deze nieuwe referentie voor dieselmotoren met een kleine cilinderinhoud.

Naast duidelijk toegenomen rijplezier en verbeterde prestaties ten opzichte van de 1.9 dTi motor, stelt deze 80 pk versie van 1.5 dCi motor de Kangoo in staat om het laagste brandstofverbruik van het ludospace segment te bieden met 5,3 l/100 km bij gemengd gebruik (139 g CO2/km). Bovendien zorgt het onderhoudsinterval van 30.000 km voor een lagere kilometerkostprijs voor de Kangoo en Kangoo Express 1.5 dCi 80 pk.

De Kangoo 1.5 dCi 80 pk is leverbaar in de uitrustingsniveaus Expression en Privilège, en als série limitée Alizé. In de Kangoo Express is de 1.5 dCi 80 pk motor leverbaar op het uitrustingsniveau Grand Confort.

Sinds de lancering van de Kangoo in 1997 is de dieselmix van de leider van het ludospace segment blijven stijgen om in Frankrijk de 68% te bereiken in de eerste maanden van 2002. In Nederland ligt deze dieselmix rond de 11%. Om een nog completer en krachtiger antwoord te kunnen bieden op deze grote vraag zijn de Kangoo en Kangoo Express voortaan leverbaar met de 80 pk versie van de nieuwe 1.5 dCi motor.

De 1.5 dCi motor is de nieuwe referentie op de markt van de dieselmotoren met een kleine cilinderinhoud en werd in juni 2001 geïntroduceerd op de nieuwe Clio. De Kangoo is daarmee het tweede model van Renault dat verkrijgbaar is in de beide versies van deze laatste generatie dieselmotoren, die zijn klanten heeft weten te overtuigen met zijn rijplezier, akoestische comfort en lage brandstofverbruik.

De 80 pk versie is een aanvulling op de 65 pk versie die al vanaf eind vorig jaar verkrijgbaar is en vult het gamma aan naast de bestaande
1.9 dTi motor met hetzelfde vermogen.


Met een maximaal koppel van 185 Nm bij 1.750 t/min, wat neerkomt op een winst van 25 Nm bij een lager motortoerental vergeleken met de 1.9 dTi, zorgt deze 80 pk versie voor meer rijcomfort en betere prestaties voor de Kangoo, waarbij het laagste brandstofverbruik van de markt bereikt wordt.

Zo behaalt de Kangoo dCi 80 pk naast één seconde winst (12,5 tegenover 13,5) om van 0 naar 100 km/uur te gaan, een brandstofverbruik bij gebruik buiten de stad van slechts 4,6 l/100 km en 5,3 l/100 km bij gemengd gebruik. Ten slotte is de Kangoo 1.5 dCi 80 pk dankzij deze dieselmotor van de laatste generatie milieuvriendelijk met een CO2-uitstoot die verlaagd is naar 139 g/km.

Naast dit extreem lage brandstofverbruik, profiteert de kilometerkostprijs van de Kangoo 1.5 dCi 80 pk, net als bij de 65 pk versie, van een onderhoudsinterval van 30.000 km.

De Kangoo 1.5 dCi 80 pk is leverbaar in de uitrustingsniveaus Expression en Privilège, en als série limitée Alizé. De Expression heeft een vanafprijs van 17.395,-, de série limitée Alizé kost minimaal 17.995,- en de Privilège 18.195,-.

Deel: ' Kangoo nu ook met 1,5 liter DCI 80 pk '




Lees ook