99150

Amstelveen, 1 juli 1999 - Het Praesidium Secure 9000-programma van Hewlett-Packard is, na een test in de Verenigde Staten, nu wereldwijd beschikbaar. Het Praesidium Secure 9000-programma is een betaalbare, kant-en-klare beveiligingsoplossing voor het MKB met toonaangevende schaalbaarheid, beveiliging en bedrijfskritische prestaties voor Internet-applicaties.

Praesidium Secure 9000 combineert de Praesidium e-Firewall met de HP 9000 A-Class Enterprise Server, de HP 9000 R-Class Enterprise Server of de HP NetServer E 60
Windows NT server. Nadat het eerst in de Verenigde Staten als proef is beschikken hiermee over een robuust, veilig en uitstekend presterend serverplatform tegen een zeer betaalbare prijs, waarmee ze snel en eenvoudig hun e-business kunnen opzetten.

De e-Firewall wordt algemeen gezien als de meest robuuste firewall op applicatieniveau. In combinatie met HP Praesidium VirtualVault bakent de e-Firewall een extra beveiligd gebied af dat kan worden geconfigureerd voor de meest veeleisende
e-business omgevingen. Channel Partners kunnen meer informatie over het programma, de logistiek en eisen vinden op

HP Internet Security Division
De HP Internet Security Division biedt multiplatform beveiligingssoftware voor ondernemingen. Deze software beveiligt elektronische zakendoen op elk intranet en extranet. De Praesidium productportfolio omvat VirtualVault, 's werelds meest vertrouwde Web-server platform, krachtig Web autorisatiebeheer, VPN's en firewalls. Meer informatie over deze beveiligingsproducten en -diensten is te vinden op https://www.hp.com/security.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation

Deel: ' Kant-en-klare HP-UX- en NT-firewall voor het mkb '