Ernst & Young

Kelkoo en Ernst & Young ontwikkelen e-commerce barometer

20 juli 2001 - Onderzoek van Kelkoo, Europas grootste online marktplaats voor consumenten, toont aan dat 36% van de Nederlandse online consumenten op zoek is naar consumentenelektronica. De tool die Kelkoo in samenwerking met Ernst & Young voor dit onderzoek heeft ontwikkeld, is de e-commerce barometer.

Deze e-commerce barometer maakt gedrag en interesse van de online consument inzichtelijk en toont real time winkeltrends en marktaandelen van de diverse merken.

Het gebruik van de e-commerce barometer maakt het mogelijk vraag en aanbod op het internet vergaand op elkaar af te stemmen. Kelkoo is zo in staat de fabrikanten en online shops die bij haar service zijn aangesloten, optimaal te adviseren. "Dit pan-Europese initiatief met Ernst & Young biedt Kelkoo en onze klanten unieke informatie over online consumentengedrag, -voorkeuren en natuurlijk -loyalty", aldus Onno Staal, Managing Director Kelkoo Nederland. "We kunnen bovendien de reactie van online consumenten op verschillende uitingen, zoals campagnes en promoties, meten. Voor de klanten van Kelkoo biedt dit belangrijke informatie voor het effectief positioneren van hun merk in geheel Europa of in een geselecteerd land."

Met de e-commerce barometer neemt Kelkoo productcategorieën, zoals consumentenelektronica, nader onder de loep. Kelkoo en Ernst & Young hebben een proces ontwikkeld waarmee onderzoek in de belangrijkste Europese markten mogelijk wordt.

Kelkoo en Ernst & Young analyseren maandelijks de marktaandelen van de diverse merken voor een specifiek productsegment. De onderzoeken vinden plaats onder de ruim een miljoen Europeanen, inclusief 150.000 Nederlanders, die de site van Kelkoo iedere maand bezoeken.

Kelkoo is een winkelservice op internet en vergelijkt het aanbod van online winkels binnen onder meer consumentenelektronica, culturele producten (CD, DVD, boeken, video), computers, telefoons, autos en huishoudelijke apparatuur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met persvoorlichter Jan-Willem Wits.

Deel: ' Kelkoo en Ernst & Young ontwikkelen e-commerce barometer '




Lees ook