KEMPEN EN CO

Kempen & Co introduceert uniek beleggingsfonds

Merchant bank Kempen & Co introduceert op 10 september aanstaande het Orange Market Neutral Fund. Het fonds belegt in zogenaamde 'funds of hedge funds'.

Resultaat onafhankelijk van marktontwikkelingen

Het Orange Market Neutral Fund maakt het particuliere beleggers mogelijk strategisch te beleggen in een breed gespreide portefeuille van geselecteerde 'funds of hedge funds'. De meest aantrekkelijke eigenschap van de geselecteerde hedge funds is de verwachting dat deze positieve resultaten behalen, onafhankelijk van de richting van aandelenkoersen en rente. Dat maakt het fonds bij uitstek geschikt om naast traditionele vermogenscategorieën als aandelen, obligaties en onroerendgoed een verdere spreiding in de portefeuille van particulieren aan te brengen.

Strenge selectie 'funds of hedge funds'

Uit de lange lijst van beschikbare beleggingsfondsen selecteert Kempen Capital Management voor het Orange Market Neutral Fund voornamelijk fondsen die 'marktneutrale strategieën' hanteren. De strenge selectieprocedure - die minstens een jaar van intensieve monitoring heeft gevergd - biedt particulieren de mogelijkheid om te profiteren van hedge funds, zonder er zelf naar om te kijken.

Eerste marktneutrale fonds voor particuliere beleggers

Het Orange Market Neutral Fund brengt beleggen in hedge funds binnen het bereik van de particuliere belegger. De minimuminleg is beduidend lager dan de gebruikelijke drempel om in '(funds of) hedge funds' te investeren. Het Orange Market Neutral Fund is niet beursgenoteerd. De inschrijvingsprijs per aandeel bedraagt euro 10. Aandelen in het Orange Market Neutral Fund kunnen via Kempen & Co N.V. worden aangekocht. Er geldt een minimum geadministreerd vermogen om een rekening bij Kempen & Co te openen van euro 100.000.

Gegevens m.b.t. inschrijving Start inschrijving: maandag 10 september 2001 Sluiting inschrijving: vrijdag 21 september 2001, om 15.00 uur Storting: maandag 24 september 2001

Amsterdam, 6 september 2001 Orange Market Neutral Fund. De Directie

Voor inlichtingen met betrekking tot het OMNF kunt u www.kempen.nl raadplegen of bellen met de heer P.W.T.J. Spierings bij Kempen Capital Management N.V. 020-5 571 303

NB Informatie over dit fonds is ook te vinden op www.kempen.nl; op verzoek sturen wij u het prospectus per post of e-mail.

Kempen & Co

06 sep 01 13:11