Onderwerp: NATIONALE BOERENBALLONDAG - meer dan 30 boeren mee de lucht in

VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

NATONALE BOERENBALLONDAG

-meer dan 30 boeren mee de lucht in

Alle kempense ballonvaarders hebben vorig jaar genoten van hun vaarten boven de mooiste kempische plekjes. Hiervoor moesten zij bij elke landing ook steeds opnieuw een beroep doen op de onontbeerlijke goede wil van de plaatselijke landbouwers. Ballonvaren boven het verrukkelijke bosrijke en agrarische kempenpanorama, het is en blijft een unieke en bevrijdende ervaring.

Bij elke landing werd de hand gereikt naar de kempense landbouwer. Er werden immers onderling duidelijke afspraken gemaakt en iedere ballonvaarder heeft bij elke landing een landingsformulier gegeven aan de landeigenaar.

De prioriteit is de boeren en veehouders toe te laten meer inzicht in de ballonsport te verwerven en begrip los te weken als wederdank voor hun gastvrijheid bij de landing. Voor ons, kempense ballonvaarders, bewust van de actuele polemieken, is het eveneens een gevoelig initiatief om door onze bezorgdheid de kempense ballonvaart op een sportieve en recreatieve manier te behouden.

Elke ballonvaarder neemt op 6 februari een mand vol met winnaars mee, want bij elke landing maakte de landeigenaar kans op een ballonvaart. Bijna alle winnaars werden reeds op de hoogte gebracht. Nog enkele landeigenaren/landbouwers worden de eerstvolgende dagen nog uitgeloot.

Iedereen is natuurlijk welkom op 6 februari. Er zijn een vijftiental ballons, die samen opstijgen. De plaats van opstijgen wordt later bepaald. De dag zelf kunt u contact opnemen op volgende telefoonnummers : 03/4893628 – 014/263036 – 03/3143239 . Een reservedag, bij slechte weersomstandigheden, is voorzien op 5 maart 2000.

…/…
Wij rekenen op u, om dit project, in de kijker te plaatsen. In 1997 was het nog een proefproject, dat intussen in heel Belgik toegepast wordt.
Zo heeft men ook op dezelfde dag een boerenballondag in de provincies Oost- en West-Vlaanderen (contacteer Peter MICHIELS : 052/46 44 46) en ook in de provincie Limburg (contacteer Jan TIMMERS : 011/52 12 34)

Voor de provincie Antwerpen werden er bijna 500
landingsformulieren uitgereikt en werden er 480 formulieren terug naar de piloten gestuurd. Het hele afgelopen seizoen werd er bijna geen enkel schadegeval vastgesteld of doorgegeven aan de regioverantwoordelijke Luc HERDEWIJN.

U bent natuurlijk ook van harte welkom en …. waarschijnlijk is er nog wel een plaatsje vrij. Laat dan zo spoedig mogelijk iets weten; wij contacteren u dan zelf.

De volgende landbouwers werden reeds uitgeloot :

TAES - Ramsel / VAN DER DONCK - Vorselaar / CEUSTERS - Olen / GEERAERTS - Herentals / AUGUSTIJNEN - Berlaar / BOGAERTS - Lille / STRUIFT - Ranst / MATTHEUSSEN - St Lenaerts / VAN RAEMDONCK - St Job / VERMEIREN - Loenhout / STRUYFS - Herenthout / KERKHOFS - Meeuwen-Gruitrode / DAEMS - Dessel / SOOLS - Herselt / SMETS - Turnhout / AERTS - Herselt - STEURS - Morkhoven / VAN EYCK - Geel / VAN DIJCK - Hoogstraten / VERMEIREN - Minderhout / VAN ROMPAY - Westmalle / VAN BEECK - Brecht / SMETS - Minderhout / KAYERS - Retie / GOOVAERTS - OLV Waver / DIERCKX - Kasterlee / BASTANIE - Zandhoven / VERVOORT - Noorderwijk / BERGHMANS - Diest / BRUYNSEELS - Wiekevorst / …

Sportieve groeten,

Namens alle kempense ballonvaarders.

info : Luc HERDEWIJN - 014/26 30 36 - Luc VAN GEYTE - 03/489 36 28

Deel: ' Kempense ballonvaarders nemen boeren mee de lucht in '