Gemeente Hoorn

KERSENBOOGERD TE KIJK

Stichting Netwerk en Winkeliersvereniging Kersenboogerd presenteren op zondagmiddag 2 september het jaarfeest Wijk te Kijk. De manifestatie vindt plaats op het Betje Wolffplein en het Aagje Dekenplein. Een braderie, informatiemarkt, modeshow, live bands en een kinderprogramma maken een bezoek aan dit feest meer dan de moeite waard voor alle bewoners van de wijk. Tevens is het een open dag, waarop groepen van het wijkcentrum en verenigingen uit de wijk hun activiteiten presenteren via demonstraties en informatiestands. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven voor cursussen en activiteiten in het nieuwe seizoen.

Een greep uit het programma. Wijk te kijk begint rond het middaguur met een optreden van blaaskapel De Perenplukkers. Het Betje Wolffplein is ingericht als een Amsterdams terras met het decor van de Westertoren. Jan van Houwelingen brengt hier Amsterdamse smartlappen ten gehore. Op het grote podium aan het Betje Wolffplein treden groepen op als: Salsa Muke (Latijns-Amerikaanse muziek), de rolstoeldansgroep Coenstad Rollies, de line-dansgroep Blue Mountain, de Marokkaanse muziekgroep Orchestre Ismalia, de Kung-fuschool AshMindo, de meidendansgroep Sandy en Fartiza, Naya Sitara (soul en andere muziek), Ivan en Joaneance (R&B-muziek), de meidendansgroep Kerssy en de soul- en R&B-band Dutch Dont Dance. Tussen de bedrijven door vindt om 15.30 uur de opening plaats van De tentoonstelling van de Paaltjes door wethouder mevrouw D. Vermulst en geeft om 16.20 uur kickbokser Ernesto een demonstratie. De presentatie is in handen van Mildred Braam.

VOOR DE KINDEREN
Het Aagje Dekenplein is geheel ingericht voor kinderen. Er staat een stormbaan van 26 meter lang en voor de kleintjes is er een springkussen. Er zijn suikerspinnen te koop en de kinderen kunnen er figuurzagen, vliegers maken, meedoen aan het stokvangspel en kleien. Ook kunnen ze leren schaken, zich laten schminken, hun haar laten vlechten of een hennatatoeage laten zetten. Goochelclown Peppino wekt de lachlust op.
Op het kleine podium zorgt de winkeliersvereniging van twaalf tot zes uur voor een feest met modeshows door tien professionele mannequins. Tussendoor treden hier allerlei groepen op, zoals de Jazzdanskinderen, de streetdancers, de kindercitergroep Oogst spel en de kindergroep Mari Posa. De winkels zijn van half twaalf tot vijf uur geopend. Er is een gezellige markt en een braderie.
Wijk te kijk duurt tot 18.00 uur.

Zoekwoorden:

Deel: ' Kersenboogerd organiseert Jaarfeest Wijk te Kijk in Hoorn '