Ingezonden persbericht


-PERSBERICHT-

KIDS BIJTEN ZICH VAST IN NIEUW SEIZOEN 'COOL FACTOR'

Amsterdam, 16 augustus 2011

Vanaf vrijdag 9 september is het programma Cool Factor weer wekelijks te zien op Nickelodeon. In Cool Factor worden kids fysiek én culinair uitgedaagd. Kandidaten trotseren besneeuwde berghellingen, instabiele touwladders en weten zich staande te houden in de 'Rolling Bubble'. Wie baant zich het snelst een weg op een raft in de wildwaterbaan? Wie zet zijn tanden in Tête de veau, toast met insecten of een paar slijmerige slakken? In Cool Factor halen alleen kids met een gezond portie lef en doorzettingsvermogen de eindstreep!

De presentatie van Cool Factor ligt dit seizoen in handen van Loek Beernink. "Juist die onderlinge competitie maakt Cool Factor superspannend. De kids zijn elkaars tegenstander, maar tegelijkertijd is er ook onderling respect als iemand zich door een uitdaging heen weet te slaan. En iedere keer weer blijkt dat juist de dingen waar kandidaten het meest tegenop zien, eigenlijk best meevallen."

Loek stelt de deelnemers in Cool Factor telkens voor een dilemma. Verman je jezelf of geef je toe aan je angst? En bijt je even door die zure appel heen of geef je je gewonnen? Cool Factor laat kids kennismaken met bizarre internationale delicatessen en stimuleert ze hun grenzen te verleggen. Als iets lukt wat op het eerste gezicht een onmogelijke missie leek, geeft dat de ultieme kick. Kok Mathijs Vrieze laat kids bovendien zien dat gerechten die misselijkmakend klinken, in praktijk zelfs ook lekker kunnen zijn en weerzin vooral tussen de oren zit.

Speciaal voor kids ontwikkeld
Cool Factor is geïnspireerd op Fear Factor dat een wereldwijd een grote hit is, maar zich specifiek richt op volwassenen. Endemol ontwikkelde daarom speciaal voor jongere kandidaten deze nieuwe variant, waarbij de parken van Center Parcs het perfecte decor vormen vanwege de ligging midden in de natuur en de uitgebreide faciliteiten op het gebied van sportiviteit en avontuur.

Cool Factor is een Endemol productie en vanaf 9 september om 19.30 uur iedere vrijdag te zien op Nickelodeon.

Het portfolio van Nickelodeon Nederland bestaat uit de zenders Nick Jr., Nickelodeon, TeenNick, Kindernet en de digitale kanalen Nick Jr., Nick Toons en Nick Hits.

www.nickelodeon.nl

-EINDE BERICHT-

Credits foto's: Center Parcs
Fotografie: Rooie Peper


Noot voor redacties

Deel: ' Kids bijten zich vast in nieuw seizoen 'cool factor' '




Lees ook