Ingezonden persbericht


PERSBERICHT 9 MAART 2004

Kinderen Villa Pardoes centraal in eigen reclamecampagne

STOPPER-CAMPAGNE VILLA PARDOES GEREED

KAATSHEUVEL - Het reclamebureau Datagold uit Rotterdam, creatief partner van Villa Pardoes, heeft samen met enkele partners een nieuwe reclamecampagne ontwikkeld. In de campagne staan de gasten van Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor kinderen met een levensbedreigende ziekte, centraal. De stoppercampagne is vanaf heden vrijblijvend in verschillende formaten (van billboard tot zwart-wit stoppertje in een dagblad) door de media op te vragen voor gratis plaatsing. Doelstelling is de Villa verder bekend te maken bij het grote publiek en zo de fondsenwerving een extra impuls te geven.

Villa Pardoes even fotostudio
Het Rotterdamse communicatieadviesbureau Datagold helpt Villa Pardoes sinds enkele jaren belangeloos met uiteenlopende communicatievraagstukken. Omdat de behoefte aan een goede reclamecampagne groter werd, is Datagold in het voorjaar van 2003 gestart met de ontwikkeling van de campagne. "Toen we ons gingen verdiepen, viel ons direct op dat kinderen zelf helemaal niet zo expliciet met hun ziekte bezig zijn. Ze beleven het heel anders dan bijvoorbeeld hun ouders of andere volwassenen". Dit werd dan ook de insteek van de campagne. De rode draad is het statement van de kinderen: Ik ben niet ziek, ik speel . In de campagne worden de acht verschillende thema s van de vakantieverblijven belicht. "De fotoshoot in de vertrouwde omgeving van Villa Pardoes zelf en de bijbehorende verkleedpartijen bezorgden de modellen een onvergetelijke dag", aldus Patrick van der Heijden, art director Datagold.

Professionele medewerking
Niet alleen Datagold maar ook Edwin Vollebergh (Studio Boot) Jet ter Vest (styling), Erik Hijweege (fotografie), Liesbeth Verhoeven (visagie), Mike BNO (beeldbewerking) en Roman Art (lithografie) hebben belangeloos aan de campagne meegewerkt. En uiteraard de tien kinderen die een dag lang supermodel waren!

Villa Pardoes
Kinderen met een levensbedreigende ziekte en hun ouders, broertjes en zusjes genieten sinds drie jaar gratis van een unieke week vakantie in Villa Pardoes. Het verblijf heeft ruimte om jaarlijks 400 gezinnen uit Nederland en Vlaanderen te ontvangen voor de vakantie van hun leven. Acht gethematiseerde vakantiehuisjes (zoals Sneeuwwitje, Barbie, Ridder en Space) vormen samen een sprookjesachtig slakkenhuis, waar alles voor een leuke vakantie voorhanden is.

Fondsen
Een gratis verblijf van de gezinnen in Villa Pardoes kost natuurlijk geld en moet dan ook gefinancierd worden. Het adopteren van het verblijf van acht gezinnen gedurende een week kost zo'n * 13.600,-. Ook kunnen bedrijven het verblijf van één gezin adopteren, wat * 1.800,- kost. Voor * 25,- per jaar kan men donateur van Villa Pardoes worden. Voor informatie over donateurschap of inzamelingsacties www.villapardoes.nl.

Kaatsheuvel, 9 maart 2004

---

Noot aan de redactie:
Heeft u vragen of wenst u beeld- en/of stoppermateriaal te ontvangen, dan kunt u contact opnemen met Marian Eberson, Directeur Fondswerving Villa Pardoes, telefoonnummer 0416 - 387222, e-mail: meberson@villapardoes.nl. Na kantooruren kunt u bellen met 06 - 55 30 30 08.

Bijgaand treft u één van de vijf uitingen aan. Dit is echter geen printmateriaal. Indien u geïnteresseerd bent om een CD Rom met stoppermateriaal te ontvangen dan vernemen wij dat graag via bijgevoegd antwoordblad.

Deel: ' Kinderen Villa Pardoes centraal in eigen reclamecampagne '




Lees ook