KLM ALPS REGIONALE PARTNER IN KLM’S EUROPESE ROUTENET

De Zwitserse luchtvaartmaatschappij Air Engiadina en de mede door deze maatschappij onlangs opgerichte Oostenrijkse luchtvaartmaatschappij Air Alps Aviation, zijn belangrijke partners voor de KLM in het Europese routenet.

KLM alps

Om zich sterker als samenwerkingspartner in het wereldomspannende routenet dat de KLM biedt te positioneren, hebben beide maatschappijen besloten voortaan hun vluchten te gaan uitvoeren onder de naam KLM alps.

Inmiddels zijn de twee Fairchild Dornier vliegtuigen van Air Alps Aviation van de nieuwe KLM alps beschildering voorzien. De vier vliegtuigen van hetzelfde type waarmee Air Engiadina vliegt, zullen in de loop van dit jaar van de blauwe beschildering voor de regionaal vliegende KLM partners worden voorzien.

KLM alps is de vierde onderneming die gebruik gaat maken van de speciaal voor de regionaal opererende samenwerkingspartners ontworpen vliegtuigbeschildering. In een eerder stadium zijn al de vliegtuigen van KLM cityhopper, KLM exel en KLM uk van deze beschildering voorzien.

KLM alps verzorgt de komende zomerdienstregeling, die op 28 maart a.s. ingaat, driemaal per dag een lijndienstverbinding vanuit de steden Bern, Innsbruck en Salzburg naar Schiphol op basis van een samenwerkingsovereenkomst met de KLM.

KLM alps partner in KLM’s Flying Dutchman programma De introductie van de merknaam KLM alps levert ook voordeel aan de meer dan één miljoen deelnemers van KLM’s Flying Dutchman programma voor de frequente reizigers. Zij kunnen op de vluchten die door KLM alps worden uitgevoerd punten verdienen en besteden. Dit geldt niet alleen voor de vluchten naar Schiphol die in samenwerking met de KLM worden uitgevoerd, maar ook voor de lijndienstvluchten naar zes andere Europese bestemmingen die door KLM alps vanuit Oostenrijk en Zwitserland worden onderhouden.

Amstelveen, 23 maart 1999

AMS/DR/PW