KNSB

Amersfoort, 29 mei 1999

KNSB-CONGRES KIEST NIEUW ALGEMEEN BESTUUR

Het Congres van de KNSB, bijeen op zaterdag 29 mei in Amersfoort, heeft een nieuw Algemeen Bestuur gekozen:

Wim Schenk voorzitter

Hans Schripsema vice-voorzitter

Rob Geene secretaris

Hans de Boer penningmeester

Henk Hannessen portefeuille wedstrijdsport

Hans Brandt portefeuille breedtesport

De kandidaat voor de portefeuille sportinfrastructuur trok zich kort voor de vergadering terug. De komende tijd zal een invulling voor deze vacature gezocht worden.

Met tevens de benoeming van een Bondsraad en het gaan functioneren van Top-sportcommissies, wordt een periode van herstructurering van de KNSB afgesloten.

Vorige week presenteerde de KNSB al de kernploegen langebaan en het sport-technisch beleid voor de komende 3 jaren, tot en met de Olympische Winterspelen van Salt Lake City.

Met de benoeming van een Algemeen Bestuur en Bondsraad is nu ook de bestuurlijk, organisatorische aanpassing van de KNSB-organisatie afgerond.

Op het bondsbureau van de KNSB wordt voortaan gewerkt vanuit 3 sectoren: breedtesport, wedstrijdsport en topsport. Alle 3 de sectoren staan onder leiding van oud-topsporters, respectievelijk: Alida Pasveer, Jeroen Otter en Ab Krook. De 3 sectoren van het bondsbureau worden door een aantal facilitaire afdelingen ondersteund. Eerder was al de benoeming van Gert Koudijs als Algemeen Directeur van de KNSB bekend geworden.

Einde persbericht

Voor nadere informatie: Gert Koudijs, tel.: 06.51.57.26.24