Kodak breidt assortiment inkjetpapier uit
Photo Letter Paper voor haarscherpe digitale foto's, grafieken en tekst

Vianen, 15 september 1999 - Kodak voegt aan haar assortiment inkjetpapier het nieuwe Photo Letter Paper toe. Het product biedt (amateur-)fotografen en bedrijven de mogelijkheid om eenvoudig en snel beelden, grafieken en tekst op één soort papier af te drukken.

De investeringen die Kodak doet in inkjetpapier weerspiegelen het groeiend gebruik van dit medium door de meer dan 130 miljoen consumenten over de hele wereld die op kantoor of thuis een inkjetprinter hebben. Pierre Schaeffer, regional general business manager bij Kodak Digital & Applied Imaging, Europa, Afrika en het Midden-Oosten: "Kodak streeft ernaar consumenten kennis te laten maken met nieuwe methoden om foto's te maken en te verspreiden. Onze nieuwe reeks inkjet-media levert kwalitatief hoogwaardige resultaten. Het papier is bij uitstek geschikt voor veeleisende zakelijke en persoonlijke toepassingen en voor het maken van afdrukken met een persoonlijke 'touch'.
Photo Letter Paper is zodanig gecoat dat gebruikers brieven, brochures en rapporten kunnen maken met heldere, contrastrijke teksten en kwalitatief hoogwaardige illustraties. Het papier kan probleemloos worden gevouwen en verstuurd.

Naast het nieuwe Photo Letter Paper levert Kodak de volgende papiersoorten voor inkjetgebruik.

* Inkjet Photo Paper (A4) - Glad papier voor dagelijks gebruik. Het helderwitte oppervlak zorgt voor een goed contrast en fotorealistische kwaliteit. Geschikt voor presentaties, fotovergrotingen en grafische kunst.
* Inkjet Photo Paper (A3) - Door het grote formaat zeer geschikt voor bedrijfspresentaties, kleurvergrotingen, affiches, kalenders en advertentieontwerpen.

* Inkjet Photo Variety Pack - Geschikt voor een grote verscheidenheid aan fotografische standaardformaten dankzij bijgesloten Kodak Picture Easy-software.

* Inkjet Photo Business Paper (A4) - Tweezijdig bedrukbaar gecoat papier voor professioneel gebruik. Geschikt voor grafische toepassingen en hoogwaardige foto's. Vouwbaar.

* Inkjet Photo Transfers - Met behulp van de spiegelfunctie van fotobewerkingssoftware kan een afdruk op dit materiaal met een strijkijzer worden overgebracht op het katoen van bijvoorbeeld een T-shirt. Zeer geschikt voor reclamedoeleinden. Gemakkelijk in gebruik.
* Photo Greetings Cards - Papier voor het vervaardigen van wenskaarten of uitnodigingen met een persoonlijke 'touch'. Het A4-formaat is te vouwen tot dubbel-A5. Bij ieder vel is een envelop bijgesloten.
* Kodak Photo Stickers - A4-formaat voor zes gemakkelijk te verwijderen en weer opnieuw te plakken stickers. Programma Kodak Picture Easy is bijgevoegd voor het bewerken en afdrukken van afbeeldingen.

* Inkjet Premium Transparency Films - Tweezijdig bedrukbare sneldrogende film voor het maken van heldere overheadsheets in zwartwit en kleur.

Over Kodak inkjet-producten
Kodak-inkjetpapieren geven hoogwaardige, fotorealistische afdrukken. Door de papierstructuur is uitvloeien van de inkt uiterst gering, hetgeen een hoge mate van helderheid en kleurverzadiging mogelijk maakt. Het gladde papieroppervlak oogt en voelt aan als een echte foto. Kodak inkjet-papieren zijn geschikt voor alle bekende inkjet-printermerken, zoals Canon, Epson, Hewlett-Packard, Lexmark en Xerox.

Beschikbaarheid
Kodak inkjetpapier is verkrijgbaar in computer- en fotowinkels, bij de kantoorboekhandel en via postorderbedrijven.

Kodak Digital & Applied Imaging maakt deel uit van Eastman Kodak Company en biedt snelle, gemakkelijke en effectieve end-to-end oplossingen voor digitale beeldverwerking, voor zowel zakelijk, professioneel als persoonlijk gebruik. De productportfolio bevat alle aspecten van het digitale proces, van opname en opslag tot beeldmanipulatie en afdruk, met onder andere digitale camera's, draagbare scanners, printers en print en cd-media. Meer informatie over Kodak producten en diensten is te vinden op: http://www.kodak.com.

Deel: ' Kodak breidt assortiment inkjetpapier uit '