Koffiebrander Drie Mollen neemt Britse koffiemerk Lyons over

s Hertogenbosch

De Britse Drie Mollen dochter Gala Coffee & Tea neemt alle aandelen over van Paulig UK Ltd. met Lyons als meest bekende merk. Dit bedrijf was tot nu toe onderdeel van de Finse koffie- en kruidenproducent Paulig. Naast het A-merk Lyons (gebrande en gemalen koffie), krijgt Drie Mollen met deze transactie tevens het merk Ashby en de exclusieve distributie van Melitta koffie en Melitta filterpapier voor het Verenigd Koninkrijk in handen.

Met een marktaandeel van circa 8 procent behoort Lyons tot een van de grootste koffiemerken in Engeland. Lyons heeft een goede positie op de consumentenmarkt en in het horecasegment.

De overname past in de strategie van Drie Mollen Holding om, naast verdere versterking van de positie op de Europese private label markt, uit te breiden op de horecamarkt.

De Engelse koffiemarkt is, hoewel relatief klein, een groeimarkt. Tot op heden is Drie Mollen daar actief met de koffiebrander en theeproducent Gala Coffee & Tea. Dit bedrijf heeft met een omzet van f 90 miljoen een leidende positie in het private labelsegment en op de cateringmarkt. Gala Coffee & Tea beschikt in Dartford over een moderne en kwalitatief hoogwaardige koffiebranderij, die ook het merk Lyons zal gaan produceren. De omzet van het overgenomen bedrijf bedraagt circa f 30 miljoen.

Drie Mollen Holding is een internationaal expansieve onderneming, actief in de productie en verkoop van koffie en thee en de verkoop van koffieautomaten met vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Polen, Rusland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. De strategie van Drie Mollen is gericht op een evenwichtige internationale spreiding van afzetgebieden, zowel in Westeuropese markten, als in opkomende economieën in Centraal en Oost-Europa. De groei vindt zowel autonoom plaats als door middel van participaties en overnames van branchegenoten. De onderneming heeft een omzet van f 550 miljoen en telt 950 medewerkers.

Voor meer informatie J.M.A. Koster Algemeen Directeur Drie Mollen Holding Tel.nr. +31 (0)73 - 6871437

Deel: ' Koffiebrander Drie Mollen neemt Britse koffiemerk Lyons over '