Kostenbesparing door audicien aan huis

Meer aandacht voor de slechthorende maar minder kosten? Het kan met de audicien aan huis!

TILBURG, 20130924 -- Dat je als slechthorende niet meer naar de hoorwinkel hoeft te gaan om een hoortoestel aangemeten te krijgen, weet nog niet iedereen. Maar de klanten van Tonen Audiologische Techniek (Tonen) zijn laaiend enthousiast!

De audiciens van Tonen passen alle hoortoestellen bij de klanten thuis aan. Er zijn geen winkels. Dat betekent dat de klant niet hoeft te reizen en dat de hoortoestellen direct in de eigen omgeving getest kunnen worden (eigen tv, klok, telefoon etc.) Daarbij heeft de audicien uitgebreid aandacht voor de klant.

Zo blijkt uit de klantreactie van de heer Kik uit Maurik: ‘Ik wilde wel eens ervaren hoe het was om in je eigen thuisomgeving hoortoestellen aangemeten te krijgen. Nou, ik kan u zeggen dat dat mij prima bevallen is. Alle aandacht is voor de klant. De audicien, maar ook de klant, worden niet afgeleid door allerlei zaken die zich in een winkel afspelen, zoals een klant die tussendoor geholpen moet worden of een collega audicien die even wat komt vragen. Thuis is alle aandacht op de klant gericht. Er wordt voldoende tijd genomen om de gehoorapparaten juist af te stellen en mocht na een aantal weken blijken dat bijstelling toch noodzakelijk is, dan komt de audicien wederom bij je thuis.’

Deze manier van werken leidt niet alleen tot tevreden klanten, maar heeft ook kostenbesparing tot gevolg. De besparingen op huur en inventaris van winkellocaties worden doorberekend aan de klant. Zo vertelt de heer Koorevaar uit Halsteren, klant van Tonen: ‘Met de wetenschap die ik heb over de aanschafkosten elders, vind ik dat dit de ultieme manier is om met zorgkosten om te gaan. Besparing op bedrijfskosten resulterend in een tevreden verzekeringsmaatschappij en een tevreden klant. Omdat ik een aanvullende verzekering heb, heb ik zelf niets bij hoeven te betalen.’

Om de klantervaringen met betrekking tot de thuisaudicien goed in kaart te brengen wordt er door Tonen -in samenwerking met CZ, Delta Lloyd en OHRA- onderzoek gedaan. Zo wordt onderzocht of slechthorenden sneller wennen aan het horen met een hoortoestel, wanneer deze thuis is aangemeten. Ook doet Tonen sinds kort mee aan een nieuw grootschalig cliëntervaringsonderzoek rondom audiciens en hoortoestellen, uitgevoerd door Mediquest.

Deel: ' Kostenbesparing door audicien aan huis '