Hewlett-Packard persbericht

KPMG EN SAATCHI & SAATCHI INSTALLEREN DE HP 9100C DIGITAL SENDER

HP Digital Sender vervangt tijdrovende en dure traditionele distributiekanalen

Amstelveen, 4 januari 1999 - KPMG, één van de top management consultancy bedrijven, en Saatchi & Saatchi, 's werelds grootste communicatiebureau, vervangen hun traditionele
papierendistributiekanalen grotendeels door de Hewlett-Packard 9100C Digital Senders. De Digital Sender verstuurt papieren documenten digitaal en in kleur als e-mail.

De HP 9100C Digital Sender is hét alternatief voor traditionele papierdistributie-systemen, zoals een fax en een koerier. De Digital Sender zet op eenvoudige wijze een papieren document om in een e-mail en verstuurt het als PDF-attachment, een inter-nationale standaard. De HP 9100C Digital Sender heeft een toetsenbord dat lijkt op dat van een PC. Gebruikers kunnen zo handmatig mail-adressen en eventueel een bericht invoeren.

KPMG wil met de HP 9100C Digital Sender zijn informatie meer toegankelijk, mobiel en beschikbaar maken. Veel adviseurs van het bedrijf werken namelijk buiten het kantoor. Faxen, brieven en rapporten werden eerder per post naar deze adviseurs gezonden. Dit veroorzaakte veel vertraging en miscommunicatie. Met de nieuwe HP 9100C Digital Sender kan de post nu vanuit het hoofdkantoor snel en digitaal naar de adviseurs van KPMG worden gestuurd. Zo kunnen zij, op welke locatie of tijdstip dan ook, hun digitale post via de laptop inlezen.

Betere kwaliteit documenten
Saatchi gebruikte traditionele distributiekanalen om concepten aan klanten te leveren. Documenten die snel of naar meer klanten moesten worden gestuurd, werden gescand en per e-mail verstuurd. Nadeel daarbij was dat de documenten vaak erg groot waren en de kwaliteit beperkt. Faxen gaf hetzelfde negatieve resultaat. Saatchi & Saatchi was dus vooral aangewezen op koeriers.

Voordelen van de HP Digital Sender
Voor KPMG betekent de HP 9100C Digital Sender snelle en betere communicatie met collega's en cliënten waarmee deadlines beter worden gehaald. Een ander voordeel voor KPMG is dat documenten elektronisch kunnen worden gearchiveerd. Documenten die zo ook voor iedereen toegankelijker worden.

Voor Saatchi & Saatchi betekent de HP 9100C Digital Sender dat de klant nu in slechts enkele minuten hoge kwaliteit kleurendocumenten kan ontvangen. HP's smart compression technologie houdt de omvang van de documenten klein (ongeveer 150 KB tot 250 KB voor een kleur/tekstdocument). Daarnaast kunnen documenten ook eenvoudig door de klant worden doorgezonden naar andere contacten.

Hewlett-Packard is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld. HP is toonaangevend op het gebied van computersystemen, personal computers en printers, Internet- en intranetoplossingen, communicatie-, test- en meetapparatuur en medische en analytische informatiesystemen. Naast hard- en software levert HP een compleet aanbod IT-services voor middelgrote tot multinationale ondernemingen uit alle sectoren. Wereldwijd bedraagt het aantal medewerkers 124.600. HP realiseerde in 1998 een omzet van 47,1 miljard US dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' KPMG en Saatchi installeren HP 9100C Digital Sender '