KPMG


10-03-1999
Onderzoek Electronic Commerc

Het Internet heeft de markt nieuwe manieren gegeven om goederen en diensten te verkopen en aan te schaffen. De voorspellingen over de groei van consumentgerichte verkoop varieert van $1 tot $3 miljard op dit moment tot ruim $100 miljard over vijf tot acht jaar.

Ondanks het feit dat deze ontwikkelingen zeer snel gaan, wordt de groei geremd door de angst van zowel aanbieders als consumenten om elektronisch zaken te doen. Voor consumenten blijken met namen beveiliging en privacy blijken belangrijke barrières te zijn. Onderzoek wijst aan dat er behoefte bestaat aan "trusted third parties". Deze kunnen zekerheid verschaffen over bijvoorbeeld het waarborgen van privacy en de veiligheid van financiële transacties.

Een onderzoek opgezet door de Special Committee on Assurance Services (SCAS) van het American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) wijst uit dat dergelijke garanties de on-line verkoop in sterke mate zou stimuleren. De accountantbranche is echter niet de enige partij die zich in deze markt wil oriënteren.

Het Anton Dreesmann Instituut voor Infopreneurship, dat gelieerd is aan de Universiteit van Amsterdam, heeft een on-line onderzoek ontwikkeld. Dit onderzoek moet meer inzage verschaffen in de behoefte aan zekerheid op het Internet voor de Nederlandse markt.

Wij nodigen u dan ook graag uit ongeveer 15 minuten uit te trekken om de vragenlijst in te vullen. U kunt hiervoor op de banner klikken. Om uw moeite te belonen, wordt onder de deelnemers aan het onderzoek een personal computer verloot. Aan het eind van het onderzoek kunt u uw emailadres opgeven om hiervoor in aanmerking te komen en tevens van de resultaten van het onderzoek op de hoogte gesteld te worden.

Deel: ' KPMG onderzoek Electronic Commerce '




Lees ook