KPN brengt Disney's Blast Online exclusief in Nederland.

Disney's Internet-service voor familieamusement beschikbaar via Planet Internet

KPN en Disney Online Europe hebben vandaag bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten voor de introductie van de Nederlandstalige versie van Disney's Blast; Disney's bekroonde internet-service voor kinderen. Op basis van de genoemde overeenkomst heeft Planet Internet - de Internet-serviceprovider van KPN - voor een periode van twee jaar de exclusieve rechten verworven voor de exploitatie van Disney's Blast in Nederland. De bedrijven zullen gezamenlijk advertentie- en marketingcampagnes ontwikkelen om de introductie van de online-service te ondersteunen.

Disney's Blast werd in april 1997 geïntroduceerd in de Verenigde Staten en is inmiddels uitgegroeid tot de populairste abonneeservice voor kinderen op Internet. De site biedt een groot aantal originele en onderhoudende spelletjes, puzzels activiteiten en interactieve verhalen. Uiteraard spelen de bekende Disney-figuren hierin een prominente rol. In de digitale sprookjeswereld van Disney kunnen kinderen al spelen leren.

Abonnees van Planet Internet kunnen kosteloos gebruikmaken van de Nederlandse versie van Disney's Blast, waarvan de introductie gepland staat voor 17 februari. Binnen enkele maanden kunnen ook andere Internet-gebruikers zich abonneren op de online-service.

Directeur Jos Zegveld van de Planet Media Group vertelt: "Disney levert webcontent van topkwaliteit. Dit is het ideale platform om kinderen kennis te laten maken met de fantastische wereld die Internet heet. Op deze wijze kunnen we onze klanten profiteren van mogelijkheden die elders niet beschikbaar zijn."

Ook Chafic Najia, senior vice-president en directeur van Disney Online Europe, reageert enthousiast: "We zijn erg blij met de samenwerking met Planet Internet en het feit dat de unieke Disney online-service aan het groeiende familiepubliek van Planet Internet wordt aangeboden. Disney's Blast is al twee jaar de populairste abonneeservice voor kinderen op Internet. Door onze samenwerking met Planet Internet wordt onze droomwereld nu ook toegankelijk voor het jonge Nederlandse Internetpubliek.

Over Planet Internet.
Planet Internet is een van de grootste Nederlandse abonnee-serviceproviders en heeft een van de meest bezochte websites. Planet Internet maakt deel uit van de Planet Media Group in Amersfoort, evenals Het Net, de in september 1999 opgerichte gratis Internet-serviceprovider. De Planet Media Group is een 100% dochter van KPN.

Over Disney Online Europe.
Disney Online Europe is onderdeel van GO.com. Deze beursgenoteerde onderneming is onlangs ontstaan uit de fusie van Infoseek Corporation met de Buena Vista Internet Group, het onderdeel van The Walt Disney Company dat Internet-diensten verzorgt. GO.com beheert veel populaire websites en diensten, zoals het GO Network-portaal, ABC.com, ABCNEWS.com, Disney.com, DisneyStore.com, toysmart.com, ESPN.com, ESPNStore.com, ABCSports.com, NFL.com, NASCAR Online, Soccernet, Family.com en Mr. Showbiz.

Deel: ' KPN brengt Disney's Blast Online exclusief in Nederland '