KPN

Datum: 27/1/1999 15:30, Categorie: telecom

medewerkers overal in nederland onder één nummer bereikbaar

Integratie interne bedrijfsnetwerken

KPN Telecom biedt grotere bedrijven met de dienst GripNet de mogelijkheid de verschillende bedrijfsnetwerken aan elkaar te koppelen. Bedrijven beschikken met GripNet over een eigen Virtual Private Netwerk dat geschikt is voor zowel spraak- als datacommunicatie. Medewerkers zijn met GripNet overal in Nederland -op kantoor en onderweg- via het interne telefoonnummer bereikbaar.

GripNet wordt aangeboden in drie varianten die gezamenlijk de meeste complete integratievorm bieden:

Mobile Access, waarmee GSM toestellen op het interne bedrijfsnetwerk worden aangesloten.

Switched Access, waarmee kleinere en middelgrote vestigingen aan het interne netwerk worden gekoppeld in combinatie met een hoge mate van beveiliging.

Direct Access, dit is de meest complete vorm van GripNet. Het is de oplossing voor grote bedrijfsvestigingen die intensieve contacten onderhouden met andere vestigingen, mobiele medewerkers en thuiswerkers. De vestigingen worden via Direct Access aangesloten op het netwerk en beschikken daardoor over de geavanceerde opties van de eigen bedrijfscommunicatiecentrale.

Met GripNet is het voor bedrijven mogelijk om voor alle vestigingen één nummerplan met korte interne nummers in te voeren. De structuur is eenvoudig aan te passen bij verandering van de organisatie. Voor zowel de vestigingen als de thuiswerkers is sprake van een beveiligde toegang.

Per medewerker kan een persoonlijk profiel worden ingesteld: daarmee worden zij bijvoorbeeld eerst op kantoor gebeld, bij geen gehoor mobiel en uiteindelijk kan de beller een voicemailbericht inspreken.

Bij gebruik van GripNet/Switched Access vervalt de noodzaak vaste lijnen te huren en ook de gebruikelijke hardware-investeringen behoren tot het verleden. Bij de gesprekskosten zijn de mogelijkheden tot kostenbeheersing door het beperken van de belmogelijkheden, de minimale interne telefoonkosten en gedetailleerde management rapportage tot de sterke punten.

Deel: ' KPN GripNet Integratie interne bedrijfsnetwerken '