KPN

Datum: 12/2/1999 16:34, Categorie: telecom

KPN neemt advertentie-aanbieder telefoongids over KPN Telecom zal de activiteiten van TeleMedia Nederland overnemen van het Zweedse Telia. Beide bedrijven hebben daartoe op 12 februari een Memorandum of Understanding afgesloten. TeleMedia Nederland is in 1994 opgericht en de laatste jaren succesvol met het verkopen van advertentieruimte in de telefoongids van KPN.

De voorgenomen overname past binnen de strategie van KPN om een sterkere positie in te nemen in de bij het aanbieden van de zogenaamde mediadiensten. Het bedrijf wil het dienstenpakket van TeleMedia Nederland uitbreiden met de verkoop van advertentieruimte op elektronische media zoals internet, Het Net en de CD-foongids. Ook op het gebied van e-commerce, de handel via internet, gaat TeleMedia mogelijk een rol spelen.

TeleMedia krijgt een onafhankelijke positie binnen KPN. De voorgenomen overname heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid binnen TeleMedia Nederland. De 400 huidige medewerkers blijven bij het bedrijf in dienst. De ondernemingsraden, vakorganisaties en de Sociaal Economische Raad (SER) zijn over de overname geïnformeerd. Tevens is goedkeuring aangevraagd bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

Deel: ' KPN neemt activiteiten TeleMedia Nederland over '