kpn nv

kpn neemt kennis van ongevraagd partieel bod

datum

8 mei 2012

nummer

020p

*

de raad van bestuur en de raad van commissarissen van koninklijke kpn n.v. ('kpn') bevestigen dat zij een kopie van een persbericht hebben ontvangen, waarin américa móvil s.a.b. de c.v. ('américa móvil') het voornemen aankondigt een partieel openbaar bod uit te brengen in contanten op een aantal gewone aandelen dat, samen met alle gewone aandelen die momenteel worden gehouden of anderszins worden gekocht door américa móvil of een aan haar geaffilieerde onderneming, niet meer dan circa 28% van alle uitgegeven en uitstaande gewone aandelen kpn vertegenwoordigt, tegen een prijs van eur 8 per kpn aandeel (het 'voorgenomen partiële bod').

de raad van bestuur en raad van commissarissen van kpn zullen het ongevraagde voorgenomen partiële bod zoals hierboven omschreven zorgvuldig in overweging nemen, in overeenstemming met hun fiduciaire verplichtingen en hun verantwoordelijkheid voor de continuïteit van kpn en in het belang van alle stakeholders (inclusief de aandeelhouders die hun aandelen niet aanbieden). kpn is van mening dat eur 8 per gewoon aandeel kpn het bedrijf substantieel onderwaardeert. kpn zal nadere toelichting van américa móvil vragen. in de tussentijd zal kpn alle strategische opties onderzoeken.

kpn zal zijn aandeelhouders en andere stakeholders op de hoogte houden van significante ontwikkelingen en zal verdere mededelingen doen indien daartoe aanleiding is.

kpn heeft goldman sachs en j.p. morgan als financiële adviseurs in de arm genomen. allen & overy treedt op als juridisch adviseur.

deze aankondiging is overeenkomstig artikel 5:25i, lid 2 van de wet op het financieel toezicht.

Deel: ' KPN neemt kennis van ongevraagd partieel bod '