RAM Mobile Data persbericht

KPN neemt RAM Mobile Data over

30 maart 2000
KPN Mobile, de mobilofonietak van het Nederlandse telecomconcern KPN, neemt RAM Mobile Data, een aanbieder van mobiele datacommunicatie, over in België en Nederland. KPN Mobile bereikte daarover in principe overeenstemming met de huidge eigenaars. Voor België zijn dat het Amerikaanse BellSouth en France Telecom en voor Nederland BellSouth, France Telecom en NPM Capital.

Met de acquisitie is een bedrag van 35 miljoen gemoeid. RAM Mobile Data heeft in Nederland en België samen een omzet van 380 miljoen frank en telt 89 medewerkers.

Voor KPN Mobile betekent het dat er naast het profijt van de bestaande expertise en dienstverlening bij RAM op het gebied van mobiele datadiensten versneld een groter scala aan diensten kan worden aangeboden voor GPRS, het netwerk dat klanten snelle en draadloze toegang moet bieden tot Internet en andere datadiensten.

RAM biedt vooral in de zakelijke markt en in de publieke sector maatwerkoplossingen op het gebied van mobiele data. Zo heeft het bedrijf oplossingen op het gebied van mobiel betalen, tracking en tracing van goederen (het op ieder moment van de dag kunnen zien) en voor de politie, brandweer en ambulancediensten. Ook is RAM actief op het terrein van draadloze beveiliging van objecten en draadloos parkeermeterbeheer. RAM zal als zelfstandige eenheid onder eigen naam blijven opereren.

RAM is al langer op zoek naar een internationale telecompartner met een sterke positie op zijn thuismarkt en heeft die gevonden in KPN Mobile. Voor KPN komen de kennis en ervaring van pas op het moment dat het tijdperk aanbreekt waarin mobiel en data verregaand integreren. In België versterkt KPN zich verder door de overname. Het is er onder meer actief met KPN Belgium, KPN Orange en Planet Internet.

Deel: ' KPN neemt RAM Mobile Data over '