KPN passeert mijlpaal; meer dan 1 miljoen internet klanten in Nederland

Koninklijke KPN is deze week de mijlpaal van de 1 miljoenste internet klant in Nederland gepasseerd. Door de recente acquisitie van HCCnet, de internet provider van de vereniging van computer gebruikers, werd deze mijlpaal in de consumentenmarkt bereikt. Samen met de activiteiten in België heeft KPN nu in totaal meer dan 1,2 miljoen internet klanten. De laatste weken hebben meer dan 25.000 nieuwe internetklanten per week zich bij de KPN internet-providers aangemeld. KPN is marktleider in Nederland en behoort tot de 7 grootste internet service providers (ISPs) van Europa. Het is KPN's ambitie om versneld verder te groeien en een topspeler in Europa te worden. Het wil dit bereiken door sterke groei van de bestaande activiteiten en de uitrol van nieuwe ISPs en acquisities.

consumenten markt
In de Nederlandse en Belgische consumentenmarkt is KPN actief onder de namen HCCnet, Planet Internet, Planet België, XS4ALL en Het Net. Deze laatste biedt gratis internet toegang (Free Acces Provider), de overigen kennen een abonnementsvorm.

zakelijke markt
Ook voor de zakelijke markt verzorgt KPN internet toegang. Via Planet Professional, Capitol Online, Euroweb en KPNQwest's EUNet zijn in Europa al vele duizenden bedrijven aangesloten op internet. In India is de joint venture Wipro Net actief.
Naast internet toegang verzorgt KPN voor het zakelijke segment onder meer ook domeinregistratie en webhosting.

Vergelijking Europese internet service providers

internet service provider aantal klanten consumenten markt T-Online 4,5