Rabobank Nederland

KPN verwacht in april, mei rapport beschuldiging fraude Tsjechie

Beursmedia/Betten, 17/3/1999

KPN Telecom verwacht dat accountantbureaus KPMG en PricewaterhouseCoopers 'in april, mei van dit jaar' hun onderzoeksrapport zullen afronden over de al dan niet door KPN betaalde steekpenningen bij de overname van het Tsjechische telecombedrijf SPT.

Dat heeft bestuursvoorzitter W. Dik van KPN woensdag gezegd tijdens een toelichting op de jaarcijfers in Amsterdam. KPN noemde de beschuldigingen van fraude eerder al eens 'ongegrond'.

Geruchten over het betalen van steekpenningen door KPN in Tsjechie doen al langere tijd de ronde. De zaak kwam echter in een stroomversnelling door een uitzending van de actualiteitenrubriek Netwerk begin dit jaar.

In de uitzending werd gemeld dat KPN Telecom minstens NLG 12 miljoen aan steekpenningen zou hebben betaald om voet aan de grond te krijgen op de Tsjechische markt voor telecommunicatie. KPN Telecom reageerde door te stellen dat van de beschuldigingen niets waar was. Daarnaast werden twee accountantsbureaus aan het werk gezet om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Zoekwoorden:

Deel: ' KPN verwacht rapport beschuldiging fraude Tsjechie '