Krachtenbundeling Twinspark en Cool

PERSBERICHT

Krachtenbundeling van Twinspark en Cool.

Amsterdam, 11 februari 1999

Het Internetpowerhouse Twinspark interactive people bundelt haar krachten met Cool. Vanaf 1 februari jl. opereert Cool vanuit en onder de naam Twinspark. Met deze samenvoeging is de volgende stap gezet op het gebied van complete dienstverlening voor organisaties en bedrijven, die Internet als strategisch communicatie- en transactiemedium wensen in te zetten. Binnen het complete palet van diensten, dat zich uitstrekt van conceptontwikkeling tot en met de technische realisatie, is door deze krachtenbundeling de combinatie van marketing en communicatie, top-design en state-of-the-art technologie op een nog hoger niveau gebracht. Twinspark is hierdoor nog beter in staat haar klanten te ondersteunen bij de succesvolle inzet van Internet. Alle zeven medewerkers van Cool werken inmiddels vanuit Twinspark.

De Combinatie

Patrick van Gent, sales director Twinspark: "Op autonome wijze hebben wij een heel mooi bedrijf gebouwd dat hele goede dingen voor haar klanten doet. Op het gebied van advies en zeker op het gebied van applicatiebouw worden wij gezien als leidende partij in de markt. Op het gebied communicatie en creatie niet, terwijl wij baanbrekende ontwikkelingen hebben veroorzaakt. Toen wij in gesprek kwamen met Cool deed zich deze ongelofelijk mooie kans voor."

Cathal McKee , creative director Cool: "Naar mate het medium Internet zich ontwikkelde, merkten wij dat de communicatie en creatie mogelijkheden steeds meer door technologische aspecten beïnvloed worden. Op dat gebied hadden wij versterking nodig. In het gesprek met Twinspark kwam naar voren dat Twinspark nog veel meer te bieden had dan hetgeen wij direct voor ogen hadden."

Patrick van Gent : "De drie expertisegebieden: Marketing, communicatie en informatie technologie, die bij ieder project tezamen dienen te komen zijn door deze bundeling op een uiterst krachtig en professioneel niveau terechtgekomen. Met de aanwezige kennis en ervaring kunnen wij onze klanten nog beter ondersteunen virtuele merken te bouwen, nieuwe marketing kanalen te openen en een concurrentievoordeel te behalen in de wereld van 'new economies'."

Cathal McKee : "Life is a daring adventure, or nothing at all"

Cool

Cool is opgericht als een van de eerste communicatie bureaus die zich specialiseerden in nieuwe media. De twee oprichters ( Cathal McKee, creative director en Jan Maarten van der Horst, commercial director ) komen uit de reclame branche. Met hun opgebouwde ervaring in marketing communicatie hebben zij bedrijven als ABNAMRO, Min. van Buitenlandse Zaken, Elsevier Science en O'Neill begeleid bij de eerste stappen op het Internet. De kernkwaliteiten van Cool liggen in marketing strategisch advieswerk, creatieve concepten en grafische vormgeving. Dit alles gericht op nieuwe media. De doelstelling is totaal geïntegreerde communicatie oplossingen te bieden. Swatch is met haar site ( www.swatch.nl ), de billboards en boomerang cards hier een goed voorbeeld van.

Twinspark interactive people bv

Twinspark is een onafhankelijke organisatie die complete Internettoepassingen ontwikkelt. Het bedrijf ontwerpt websites vanaf concept tot en met de technische realisatie. Twinspark ontwikkelt tevens zogenaamde website- en contentmanagementsystemen. Deze systemen stellen bedrijven in staat om zelfstandig, op een gebruikersvriendelijke manier, onderhoud op de site uit te voeren. Twinspark telt 80 medewerkers, heeft sinds 1995 ca. 300 projecten opgeleverd bij o.a. ING, Reaal, AEX, NS, KLM, PCM, Wolters Kluwer, Teletekst en VISA. Twinspark is gevestigd in Diemen.

Noot van de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Patrick van Gent (sales director Twinspark) of Cathal McKee (creative director Twinspark) telefoon 020 - 31 41 000

© 1999 Twinspark interactive people bv


Deel: ' Krachtenbundeling van Twinspark en Cool '




Lees ook