Logitech benoemt Kristen Onken tot Senior Vice President of Finance en Chief Financial Officer

Fremont, Californië/Romanel-sur-Morges – februari 1999. Logitech (NASDAQ;LOGIY), internationaal marktleider op het gebied van interfaces die een natuurlijke, intuïtieve koppeling tussen mens en computer tot stand brengen, heeft Kristen Onken benoemd tot Senior Vice President of Finance en Chief Financial Officer. In deze functie zal zij verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde financiële strategie van het bedrijf. Haar functie is erop gericht de door Logitech gestelde doelstellingen mede te ondersteunen in een situatie waarin de onderneming nog steeds groeit en haar productportefeuille uitbreidt.

Voordat Kristen Onken bij Logitech in dienst kwam, was zij President of Finance bij Fujitsu PC Corporation, waar onder haar financieel beheer de opbrengsten in één jaar toenamen van $ 0 tot $300 miljoen. Tijdens haar dienstverband bij Fujitsu ontwikkelde en implementeerde zij de volledige infrastructuur van het bedrijf voor financiële informatiesystemen, waaronder de invoering van EDI- en e-Commerce-interfaces voor een effectievere dienstverlening aan leveranciers, partners en klanten.

Mevrouw Onken heeft ook enkele belangrijke functies in het financieel management bekleed bij Sun Microsystems, Inc., AST Research en Gould, Inc. Haar achtergrond is sterk internationaal gericht, aangezien zij in verschillende landen in Europa en Azië heeft gewoond en gewerkt (financieel management).

"Kris voegt een schat aan ervaring toe aan ons Management Team", zegt Guerrino De Luca, President en Chief Executive Officer van Logitech. "Financiële structuren en bedrijfsvoering worden in onze hedendaagse global economy steeds complexer, wat betekent dat het belang van een goede implementatie en een adequaat beheer van informatiesystemen steeds groter wordt. Kris heeft haar sporen verdiend op het gebied van de integratie van informatie- en financiële systemen in een snelgroeiende high-tech omgeving. Voor onze doorgroei als toonaangevend bedrijf op de internationale markt is deze ervaring cruciaal.

Kristen Onken heeft de docentenopleiding gevolgd aan de Southern Illinois University (VS) en heeft haar MBA Bedrijfskunde behaald aan de University van Chicago. Als bijvak heeft zij daar accounting gevolgd.

Logitech: Logitech werd in 1981 opgericht en houdt zich bezig met het ontwerp, de productie en het op de markt brengen van human interface apparatuur die een natuurlijke, intuïtieve koppeling tussen mens en computer tot stand brengt. De detailhandels- en OEM-producten omvatten aanwijsapparatuur zoals muizen en trackballs, besturingsapparatuur voor ontspanning en professioneel gebruik, toetsenborden, multimedia-speakers en digitale videocamera’s. Logitech heeft haar hoofdkantoor in Fremont (Californië) en heeft landelijke hoofdkantoren in Romanel (Zwitserland) en Hsinchu (Taiwan – R.O.C.). Bovendien heeft het bedrijf fabrieken in Azië en kantoren in grote steden in Amerika, Europa en het Pacifisch gebied. Logitech International is een Zwitserse naamloze vennootschap die genoteerd is op de NASDAQ (LOGIY) en in Zwitserland onder de symbolen LOGN en LOGZ.

Bezoek voor uitgebreidere informatie over Logitech en onze producten onze website op het adres www.logitech.com.

Contactpersonen voor de pers:

Betty Skov

Logitech - (510) 713-4463 - betty_skov@logitech.com