KRO De Wandeling: Strijd tegen zinloos geweld

Datum: vrijdag 14 + zondag 16 januari

Zinvol gesprek over zinloos geweld:
Stille tocht van Marjan Kerkhoff duurt al 10 jaar.

"Ik kon niet blijven stilstaan bij de haatgevoelens die ik toen had. Dit moest ik omzetten in positieve actie." Marjan Kerkhoff (46) uit Hoogblokland is 22 jaar geleden aangereden door een dronken automobilist. Sinds 1989 begeleidt ze onder andere slachtoffers van zinloos geweld als coördinator bij Slachtofferhulp Zuid-Holland-zuid. Zo ook de nabestaanden van de schietpartij bij muziekcafé Bacchus in Gorinchem.

In KRO De Wandeling het verhaal van een vrouw die door het ongeluk haar baan als hoofdleidster in het kleuteronderwijs moest opgeven. Haar woede van toen heeft ze omgezet in concrete hulp aan slachtoffers van misdrijven en verkeer. "Omdat ik dat moest doen."

- KRO De Wandeling, vrijdag 14 januari 16.30 uur, Nederland 1. (HH. op zondagmorgen 16 januari om 9.30 uur)

KRO De Wandeling, hoe een leven kan lopen… Deze uitzending staat in het teken van de actie tegen zinloos geweld, vrijdagavond in Vlaardingen.

Organisatie: KRO De Wandeling

adres: Postbus 23000