Kunstveiling voor moeder- en kind kliniek Somalië geopend

HOOFDDORP, 20131113 -- Schilder Ben Haveman heeft twee van zijn werken beschikbaar gesteld aan Stichting Somali Aid Development Organisation (kortweg Sado) in Hoofddorp. De opbrengst helpt mee aan de realisatie van de eerste moeder- en kind kliniek in Noord-Mogadishu, Somalië.

Het werk van Ben Haveman wordt ook wel vergeleken met de beroemde Cobra-beweging; kleurrijk en kinderlijk. De connectie met het moeder- en kind project was daarom niet ver te zoeken. Bovendien voelt Ben zich ook persoonlijk betrokken bij het doel van het project. “Als trotse vader weet ik hoe belangrijk het is om goede zorg voor je kinderen te hebben. Ieder kind verdient een eerlijke start in het leven, daarom stel ik mijn werk graag beschikbaar aan stichting Sado.”

Geïnteresseerden kunnen via: www.stichtingsado.nl de veiling bekijken en meebieden tot en met vrijdag 22 november.

Wens in vervulling

Stichting Sado richt zich in Nederland vooral op het geven van steun en informatie voor migranten in de Haarlemmermeer maar heeft met dit project de kans om een wezenlijk verschil te maken voor vrouwen en kinderen in Somalië. Voorzitter Maryam Mohamud: “sterftecijfers bij moeder en kind zijn door te weinig kennis en voorzieningen veel te hoog. Met de komst van de kliniek in Noord-Mogadishu zullen 50.000 mensen toegang krijgen tot goede zorg  vóór en na de bevalling.”

Financiën

Met deze veiling en verschillende andere leuke initiatieven hoopt stichting Sado, geheel gerund door vrijwilligers, de benodigde 12.000 euro bij elkaar te krijgen voor de financiering van de kliniek. De stichting is ook altijd op zoek naar sponsoren, vrijwilligers of giften die het mogelijk maken het werk voort te zetten.

Afmetingen: 80 x 80 x 4 cm
Materiaal: Acryl op doek, afgewerkt met glansvernis.
De zijkanten zijn mee geschilderd.
Foto’s zijn ook te bekijken/downloaden via www.sador.nl

Deel: ' Kunstveiling voor moeder- en kind kliniek Somalië geopend '