AVANTI ADVIES

Kunstwereld en bedrijfsleven hand in hand

Schoolvoorbeeld 'Dalheim' gisteren te zien op Internationaal Film Festival Rotterdam.

Februari 2000. Sinds Rick van der Ploeg staatssecretaris van cultuur is, dringt hij aan op een breder maatschappelijk draagvlak voor de diverse kunstvormen. 'Dalheim' is de staatssecretaris voor. Geheel in de geest van de toekomst is 'Dalheim' zelfstandig geproduceerd, dat wil zeggen zonder overheidsgeld.

De 6-minuten durende film Dalheim ging gisteren op het International Film Festival van Rotterdam in première. Een goed voorbeeld van een geslaagd samenwerkings-verband tussen de kunstwereld en het bedrijfleven.

Pakkende suspense
In 'Dalheim' staat de ontmoeting tussen een man en een vrouw centraal. De dialoog is minimaal. Het zijn vooral geluids-flashbacks die de kijker informatie verschaffen over de herkomst van de twee hoofdpersonages en hun bedoelingen. De ontmoeting krijgt aan het einde van de film een verrassende wending.

'Dalheim', met in de hoofdrol Ghislaine Pierie (o.a. bekend van Westenwind) en Hein van der Heijden (vast acteur bij toneelgroep Amsterdam) wordt vertoond tijdens het Internationaal Film Festival te Rotterdam. Direct vóór de première van Eddy Terstalls nieuwste film 'Rent a Friend' op woensdag 2 februari 14.00 uur en zaterdag 5 februari 16.15 uur in Pathé 7. Ook in Maastricht is 'Dalheim' te zien op vrijdag 4 februari om 10.00, 13.00 en 16.00 uur in Minerva.

De introductie van een korte film aan een breed publiek op internet Ook na het International Film Festival is het mogelijk kennis te maken met 'Dalheim'. Exclusief op Internet is deze korte suspense film te zien op 6 en 13 februari a.s. Surf naar de zoekmachine www.track.nl. Hier is een leuke wedstrijd aan verbonden! Bedenk een spannend, origineel en verrassend script voor een korte film en maak kans op een videocamera! Hoe het verder in z'n werk gaat is op de site zelf te lezen. Een deskundige jury met daarin o.a. Elbe Stevens, de regisseur van 'Dalheim', zal zich over de inzendingen buigen. Het enige criterium is dat de film realiseerbaar moet zijn.

+++++

Deel: ' Kunstwereld en bedrijfsleven hand in hand in film Dalheim '