Gemeente Maassluis

Kenmerk: E.314
Datum: 23 december 1998

Kunstwerken te zien tijdens nieuwjaarsreceptie

Het gemeentebestuur nodigt iedereen van harte uit voor de Nieuwjaarsontmoeting op maandag 4 januari 1999 van 19.30 tot 21.00 uur in de burgerzaal van het stadhuis.

Net als andere jaren biedt deze eerste ontmoeting in het nieuwe jaar de mogelijkheid om de beste wensen uit te wisselen met de leden van het gemeentebestuur en gezellig bij te praten met de vele andere aanwezigen. Bovendien kunnen de deelnemers de expositie bekijken van Payman Abdulkadir, ontwerpster van de nieuwjaarskaart van het gemeentebestuur. Ieder jaar nodigt het gemeentebestuur een kunstenaar uit om een ontwerp te maken voor de nieuwjaarskaart. Het resultaat is steeds verrassend. Kiest het gemeentebestuur het ene jaar voor een pentekening, het andere jaar kiest het voor een olieverfschilderij, een foto of aquarel. Het ontwerp van dit jaar is gemaakt van acrylverf.

Payman Abdulkadir is geboren in Sulayuanya in Kurdistan. Meer dan vijf jaar werkte zij daar als activiteitenbegeleidster met geestelijk en lichamelijk gehandicapten. In het begin van haar carrière schilderde zij met olieverf om in de jaren daarna over te stappen op pentekeningen. Sinds 1993 schildert ze ook met acrylverf. Zowel in haar eigen land als in Duitsland heeft zij vele malen geëxposeerd. Ook in Maassluis mocht zij al verschillende malen exposities organiseren. Als ontwerpster van de nieuwjaarskaart wordt zij door het gemeentebestuur in de gelegenheid gesteld een expositie inrichten in de foyer van het stadhuis. Het werk van Payman is dan ook in het stadhuis te bewonderen van half december tot half januari.

Tijdens deze nieuwjaarsreceptie kunnen de bezoekers nog een expositie bekijken, namelijk die van de heer P. Nasar Moadeli. Deze kunstenaar heeft onlangs van het college de opdracht gekregen een portrettengalerij van Maassluise burgemeesters te tekenen. De heer Moadeli heeft in zijn vroegere woonplaats Shiraz in Iran ook een dergelijke portrettengalerij gerealiseerd van burgemeesters van die stad. Hij woont sinds 1994 in Maassluis en is beeldend kunstenaar. De heer Moadeli werkt vanaf foto. Hij kan zowel pen- en potloodtekeningen maken als olieverf schilderijen. In de komende maanden gaat hij tekeningen maken van acht burgemeesters. De portrettengalerij zal een plaats krijgen op de vierde etage van het stadhuis.

In de burgerzaal wordt een tijdelijke werkplek voor de heer Moadeli ingericht en worden enkele van zijn werken tentoongesteld

Laatste wijziging: 28 December 1998

Deel: ' Kunstwerken te zien tijdens nieuwjaarsreceptie Maassluis '