Ingezonden persbericht

Kunstwerken van ArtOlive.com nu ook live te bezichtigen

Online-galerie ArtOlive (www.artolive.com) opent vanaf 1 augustus 2001 ook een fysieke expositieruimte. De toonzaal bevindt zich in het hartje van de Amsterdamse kunstenaarsbuurt de Pijp. Een uitkomst voor de kunstliefhebber die een op de website gevonden kunstwerk graag in het echt wil zien alvorens over te gaan tot een eventuele aankoop.

Touch and feel
Uiteraard worden niet alle 8.000 kunstwerken die momenteel op de website staan in de expositieruimte getoond. Als je geïnteresseerd bent in een werk op de website kun je ArtOlive bellen om een afspraak te maken om het werk te komen bekijken. Met of zonder een ArtOlive ArtConsultant. Op je gemak kun je er dan onderuit gezakt in een lekkere loungebank naar kijken. Of met je neus er bovenop. En als je het kunstwerk in het echt even mooi vindt neem je het daarna gewoon direct mee naar huis!

Wisselende exposities
Er wordt gestart met een expositie van uitsluitend Amsterdamse kunstenaars. Van 1 augustus t/m 15 september a.s. kunnen werken van Mary Grooteman, Anje Roosjen, Rombout Oomen en Ramon Jan Vet worden bekeken. Regelmatig zullen er wisselende exposities worden gehouden bij dit nieuwe zusje van de online-galerie. Zo'n expositie is dan zowel via de website als in het echt te bekijken. Op deze manier werkt de fysieke expositieruimte als een verlengstuk van het internetplatform.

Hartje de Pijp
De nieuwe expositieruimte huisvest in het monumentale pand van De Kunstzaak middenin de Pijp in Amsterdam, op de 1e Sweelinckstraat 22. Iedereen is van harte welkom om een kijkje te komen nemen tijdens kantooruren en op afspraak (bel voor meer informatie of om een afspraak te maken 020-6758504).

Platform voor hedendaagse kunst
ArtOlive is een (internet-)platform voor kunstliefhebbers, kunstenaars en kunstinstellingen. In slechts een paar maanden tijd heeft ArtOlive een kunstenaarsbestand van zo'n 8.000 kunstwerken van meer dan 800 professionele kunstenaars opgebouwd. Het doel is de 'vindbaarheid' van kunst vergroten door het - nu nog zo versnipperde - aanbod op één plek bij elkaar te brengen. Middels een gemeenschappelijke gedigitaliseerde database op het internet die met behulp van een uitgebreide zoekmachine heel eenvoudig op vele manieren te doorzoeken is. En nu dus ook in het echt te bekijken middels een eigen expositieruimte in Amsterdam.

Promotie, uitleen en verkoop
ArtOlive maakt het aanbod van kunst aantrekkelijker door een grote collectie van hedendaagse kunst te voeren die altijd en overal te bekijken is. De werken zijn beschikbaar voor uitleen en/of verkoop en direct online of telefonisch te bestellen. Alle werken worden gratis in heel Nederland bij bedrijven en particulieren bezorgd en ArtOlive zorgt tevens voor de verzekering. Wat tot voor kort onmogelijk leek, maakt ArtOlive nu mogelijk: kunst wordt bereikbaar voor iedereen. ArtOlive gaat dan ook bij een breder, groter en nieuw publiek kunst en het kopen van kunst promoten.

* * * * *
30/07/01