AMD'S KWARTAALOMZET STIJGT TOT BOVEN DE $1 MILJARD

Tokio, Japan, 5 april 2000 - William J. Sanders III, president-directeur van AMD, heeft tijdens een persconferentie in Tokio, waar hij aanwezig was bij de 25ste verjaardag van AMD Japan Ltd., verklaard dat hij verwacht dat AMD het kwartaal dat eindigde op 2 april 2000 zal afsluiten met een record-omzet van meer dan $1,06 miljard.

Alle productgroepen hebben bijgedragen aan de omzetstijging van circa 10% ten opzichte van het voorafgaande kwartaal. De definitieve kwartaalcijfers zullen op 12 april 2000 gepubliceerd worden. In aantallen en omzet zijn de resultaten van de flash memories en de processors (vooral de AMD Athlon) tot recordhoogten gestegen. Sanders verklaarde dat de onderneming het eerder bekendgemaakte verkoopdoel van tenminste 1,2 miljoen AMD Athlon-processoren in het kwartaal zal behalen.
Het marktaandeel van de veelvuldig onderscheiden AMD Athlon-processor is nog steeds stijgende, waarvan Japan met meer dan 20% boven het wereldgemiddelde uitkomt. De toepassing van AMD-processoren is gespreid over alle drie de Japanse marktsegmenten: de consumentenmarkt, de zakelijke markt en de markt voor mobiele PC-systemen.
In het voorafgaande kwartaal, dat eindigde op 26 december 1999, behaalde AMD al een recordomzet met $968,7 miljoen en een winst van $0,43 per volledig verwaterd aandeel.

Voorbehoud
Dit persbericht bevat uitlatingen met een toekomstgericht karakter. Deze zijn onder normaal voorbehoud van onvoorziene gebeurtenissen of onverwachte omstandigheden.

AMD
AMD is leverancier op de wereldmarkt van IC's voor computers, netwerken en communicatie-apparatuur. AMD produceert microprocessoren, flash-geheugenchips en andere halfgeleiderschakelingen. De onderneming is gesticht in 1969 en heeft haar hoofdkantoor in Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten). De jaaromzet van AMD bedroeg in 1999 circa $2,9 miljard.

Internet
Persberichten en andere informatie over AMD is te vinden op het wereldwijde web: http://www.amd.com.
Technische informatie is per e-mail aan te vragen op het adres: hw.support@amd.com.

Voor de redactie:
PBA Benelux, Anne Breimer of Jaap de Wit, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: Anne@berg-kleijn.nl

Deel: ' Kwartaalomzet AMD stijgt tot boven de $1 miljard '