L’eau aan de slag voor SURFnet


Amsterdam, 20160218 -- SURFnet, de ICT-samenwerkingsorganisatie van het onderwijs en onderzoek in Nederland, heeft l’eau uitgekozen om de campagne ‘Cybersaveyourself’ te ontwikkelen en uit te werken.

Het gaat om een langlopende campagne, die alle denkbare doelgroepen in het onderwijs moet helpen om veiliger digitaal te werken en te studeren. De opdracht aan l’eau omvat ontwikkeling van de campagnestrategie, het creatief concept met accenten naar de diverse doelgroepen, de uitwerking van middelen en de roll-out daarvan gedurende de campagneperiode.

Eric van der List (Communicatie & Marketing SURFnet): “SURFnet zorgt voor optimale beveiliging van software en hardware. Daarnaast moeten we ook onze diverse gebruikersgroepen, denk bijvoorbeeld aan honderdduizenden studenten en docenten, informeren dat uiteindelijk hun eigen gedrag de cruciale factor vormt als het gaat om veilig digitaal studeren en werken. Dat gewenste gedrag moeten we vervolgens activeren. De campagne omvat dus het gehele traject van ‘onbewust onbekwaam’ naar ‘bewust bekwaam’.

Olaf Cox (partner / client service director l’eau): “In deze crossmediale campagne kunnen wij onze gehele visie op doelgroepactivatie kwijt. Met aan de basis het gegeven dat we gedrag kunnen ombuigen, door mensen kleine stapjes te laten zetten. Zeker waar het een abstract onderwerp als ‘digitale veiligheid’ betreft, waar het toepassen van kleine tips al een wereld van verschil kan maken.”

L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding en bestaat inmiddels ruim 15 jaar. Voor haar advisering maakt l’eau gebruik van de door haar ontwikkelde Barrière Methodiek®. L’eau werkt naast SURFnet o.m. voor crossmediale klanten als NWBM, Yarden, KWF Kankerbestrijding, Avans Hogeschool, Brand New Day, G DATA, Cordaid en Consumentenbond.


Deel: ' L’eau aan de slag voor SURFnet '




Lees ook