Exact

Delft, 12/01/99

Laatste tips voor de overgang naar 2000

Hier kunt u nog de laatste tips nalezen voor de overgang naar 2000. Elders op deze site vindt u meer uitgebreide informatie.

* Voor een goede jaarovergang is het essentieel dat u de 2000-compliant versie van Exact heeft geïnstalleerd.
* Om op de hoogte te worden gehouden met betrekking tot de overgang naar het jaar 2000 en mogelijke aanvullende updates, adviseren wij u een internetaansluiting te nemen. Alle Exact-klanten met een onderhoudsovereenkomst hebben onlangs van Planet Internet een aanbieding voor een gratis internetaansluiting ontvangen.
* Het is essentieel dat u te allen tijde de laatste update van onze software heeft geïnstalleerd. Voor de beschikbare updates verwijzen wij u naar onze internet site www.exact.nl onder de sectie support.

* Naast de Exact-software is het van belang dat ook uw hardware en overige software, zoals tekstverwerkers, spreadsheet programma's, operating systemen en netwerk besturingssystemen 2000-compliant zijn. Ongetwijfeld heeft u reeds onderzocht of dit het geval is. Indien u dit nog niet gedaan heeft, wacht dan niet langer en onderneem actie! Daarvoor adviseren wij u contact op te nemen met de betreffende leverancier(s) c.q. dealers, of hun internet sites te raadplegen.

* Indien u beschikt over 2000-compliant software is het verstandig te controleren of er nadien nog updates zijn uitgebracht. Ook hiervoor vindt u veelal informatie via de internet site van de betreffende leverancier(s).

* Het is verstandig om een volledige inventarisatie van uw IT-omgeving te maken. Dit betreft de gebruikte producten inclusief het laatste versie nummer. Mochten er onverhoopt problemen in het jaar 2000 optreden, dan bent u snel in staat om deze gegevens aan te leveren bij de betreffende leverancier(s).
* Naast het bij de leverancier(s) nagaan of de gebruikte producten 2000-compliant zijn, adviseren wij u vooraf te testen of alles in het jaar 2000 goed functioneert, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

* Indien u een dergelijke test al gedaan heeft, maar er hebben daarna nog updates plaatsgevonden op uw systeem, dan is het verstandig om deze test nogmaals uit te voeren. Vervolgens dient u er uiteraard voor te zorgen dat er geen wijzigingen meer in uw systeem worden aangebracht.

* Meer informatie omtrent de overgang naar het jaar 2000 kunt u tevens vinden op de internet site van het Millennium Platform, www.mp2000.nl.

Exact heeft al haar klanten met een onderhoudsovereenkomst voorzien van een 2000-compliant versie. De volgende versies zijn 2000-compliant:

- Exact (Globe) voor Windows, versie 3.X

- Exact voor Dos, versie 7.X

- Exact Globe voor Dos, versie 3.X

- Exact Financials C/S, versie 1.55e, 2.09, 2.15, 2.20 en hoger
- Exact voor Macintosh, versie 7.0A

Alle Exact klanten zonder een onderhoudsovereenkomst hebben dit jaar van ons een aanbieding ontvangen om in het bezit te komen van de meest recente versie. Indien u werkt met een versie die niet 2000-compliant is en u nog geen aanbieding heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Maintenance & Upgrades via telefoonnummer: 015 - 2624323, faxnummer 015 - 2515581 of een e-mail sturen naar oho@exact.nl.

Deel: ' Laatste tips van Exact voor de overgang naar 2000 '