Lancering Bites & Business Drenthe 28 augustus 2013

Het netwerk voor ambitieuze ondernemende vrouwen zowel zelfstandig als in loondienst

EMMEN ASSEN HOOGEVEEN MEPPEL STADSKANAAL, 20130808 -- Het netwerkconcept Bites & Business, het netwerk voor ambitieuze, ondernemende vrouwen, is in juli van start gegaan als Bites & Business Drenthe. Bites & Business organiseert zes tot twaalf keer per jaar een netwerkavond voor werkende vrouwen, zowel in loondienst als zelfstandig. De opzet is simpel: Eten & Praten, zonder ‘verplichte nummers’. Het concept blijkt landelijk al enkele jaren in een behoefte te voorzien en past in een tijd waar persoonlijke relaties in zaken belangrijker zijn dan ooit.

Aanleiding:

Bedenker van Bites & Business is Marijke Krabbenbos (1972), oprichter van de IdeaCompany en professional ideeëngenerator. Marijke Krabbenbos: ‘Sinds 2006 ben ik met veel plezier zelfstandig ondernemer. Ik ontmoet op allerlei netwerkbijeenkomsten leuke mensen. De gesprekken zijn echter vaak kort en er zijn vaak sprekers. Terwijl ik kom om te netwerken. Het soort avond waar ik naar op zoek was, bleek niet te bestaan: informeel een hele avond met een club gelijkgestemden eten en praten, om werkgerelateerde zaken te bespreken en elkaar aan tips en contacten te helpen, middels de enveloppenmethode™.  De combinatie van zelfstandigen en vrouwen in loondienst blijkt niet gebruikelijk in het gangbare netwerkcircuit. Daarom heb ik Bites & Business opgezet. We komen samen in een steeds wisselende, maar altijd informele horecalocaties.

Het nieuwe concept blijkt in een behoefte te voorzien, getuige de reacties van enthousiaste deelnemers: ‘De avond was gezellig, maar toch zakelijk’; ‘Met zo veel ondernemende types is het lastig om ook nog aandacht te besteden aan het eten! De avond vloog voorbij.’

Het gezelschap heeft een zeer divers karakter, van wetenschapper tot personeelsmanager, van zelfstandige tot vrouwen in loondienst en wisselt steeds van samenstelling.

Bites & Business werkt met een lidmaatschap waaraan geen eisen zijn verbonden aan het soort werk of bedrijf. Na een eerste kennismaking bepaal je of je lid wordt. Het lidmaatschap kost 50 euro exclusief BTW per jaar en je kunt deelnemen aan alle netwerkbijeenkomsten.’ Deze manier van netwerken past bij de huidige tijd, waarin persoonlijke contacten belangrijker zijn dan ooit: ‘Het gaat er niet om hoeveel kaartjes je in je kaartenbak hebt, maar of je elkaar wat te bieden hebt, of je elkaar wat gunt, of je elkaar begrijpt.

Als ondernemer maar ook als werknemer kun je je onderscheiden met de kwaliteit van je netwerk. Kwalitatieve contacten: daar bieden deze avonden een prima gelegenheid voor’, aldus Marijke.

Geografisch gezien gaat het in Drenthe en de directe omgeving om een groot gebied. Coördinatoren Ellen Hoexum en Ludy Meijer vinden het leuk als het een netwerk wordt waarin ondernemende dames elkaar opzoeken. Op woensdag 28 augustus vanaf 18.30 uur is de eerste Bites & Business Drenthe-netwerkavond in de Eetcafé Groothuis in Emmen. Bites & Business heeft landelijk ruim 1300 leden en is vertegenwoordigd in 21 steden. Op de website www.bitesenbusiness.nl kunnen geïnteresseerden zich aanmelden.

Deel: ' Lancering Bites & Business Drenthe '