Solazyme’s huidverzorgingslijn Algenist™ levert als eerste huidverzorging met alguronic acid, het bestanddeel dat een doorbraak vormt op het gebied van anti-verouderingsproducten en dat in het voorjaar van 2011 in 8 landen zal worden gelanceerd bij Sephora en QVC

Solazyme’s huidverzorgingslijn Algenist levert als eerste huidverzorging met alguronic acid, het bestanddeel dat een doorbraak vormt op het gebied van anti-verouderingsproducten en dat in het voorjaar van 2011 in 8 landen zal worden gelanceerd bij Sephora en QVC.

SOUTH SAN FRANCISCO, Californië--(BUSINESS WIRE)-- 20110307 --

Solazyme, Inc., het vooraanstaande biologiebedrijf dat hernieuwbare olie- en bioproducten uit microalgen produceert, heeft overeenkomsten ondertekend met een vooraanstaand bedrijf in schoonheidsproducten, Sephora®, en met vooraanstaand wereldwijd multimediabedrijf voor de detailhandel QVC® voor de lancering in de VS en internationaal van Algenist, Solazyme’s prestigieuze anti-verouderingshuidverzorgingslijn op basis van microalgen. Vanaf maart 2011 zal Algenist verkrijgbaar zijn via QVC in de VS en in meer dan 800 winkels van Sephora, in zeven landen over geheel Europa en in de VS voordat uitbreiding naar Azië en het Midden-Oosten zal plaatsvinden. Sephora en QVC zullen hun sterke promotie-inspanningen voor Algenist combineren in één unieke lancering.

Algenist is een lijn geavanceerde anti-verouderingshuidverzorgingsproducten bereid met alguronic acid, het doorbraakmakende bestanddeel van Solazyme. Na het onderzoeken van duizenden microalgculturen met als doel het vinden van oplossingen voor hernieuwbare energie ontdekten Solazyme’s biotechnologiewetenschappers bij toeval alguronic acid dat een echte doorbraak in de anti-verouderingsmarkt betekent. Toen gezocht werd naar potentiële anti-verouderingsvoordelen liet alguronic acid significante verjongingseigenschappen zien.

“Sephora en QVC hebben allebei een reputatie als het gaat om het aan de consument leveren van de meest geavanceerde huidverzorgingsproducten wereldwijd,” aldus Frederic Stoeckel, General Manager van Solazyme Health Sciences. “Omdat wij hun toewijding aan grensverleggende hoogwaardige innovaties delen, was het voor ons een natuurlijke stap om de handen ineen te slaan.”

“Solazyme’s pionierswerk in het produceren van unieke bestanddelen van microalgen vanuit hun biotechnologieplatform is buitengewoon veelbelovend. Algenist is een innovatieve aanvulling van ons huidverzorgingsassortiment en we hebben er vertrouwen in dat het heel goed zal worden ontvangen bij de kritische klanten van winkels van Sephora in Europa,” aldus Rachel Marouani, SVP Marketing en E-Commerce General Manager van Sephora Europa, Midden-Oosten en Azië. Sharon Rothstein, SVP Marketing van Sephora US voegt hieraan toe: “Bij Sephora zijn we voortdurend bezig met zoeken naar unieke en creatieve producten die de beleving van beauty herdefiniëren. Algenist voldoet hier ruimschoots aan en we vinden het spannend de lijn exclusief voor de detailhandel en in samenwerking met QVC te lanceren. We hebben ontdekt dat de beschikbaarheid van een product in de winkels van Sephora en bij QVC een krachtige synergie is, die de verkoop van beide partijen versterkt, en we zijn van mening dat Algenist een schitterende gelegenheid biedt om onze relatie te intensiveren.”

“QVC is zeer enthousiast om met Sephora samen te werken om dergelijke innovatieve huidverzorgingslijn te lanceren,” aldus Allen Burke, QVC’s hoofdadviseur strategie- en ontwikkeling op het gebied van beauty. “Wij zoeken naar de laatste innovatieve producten om aan onze beauty-klant, die zowel een vroege gebruiker is als een beauty-enthousiast, te introduceren. Algenist is de perfecte aanvulling op ons groeiend assortiment van hoogwaardige schoonheidsproducten.”

De lijn zal worden gelanceerd met vier startproducten die speciale aandacht geven aan het geavanceerde anti-verouderingsbestanddeel alguronic acid. Het geconcentreerde serum van Algenist minimaliseert rimpels en stimuleert de glans van de huid. De antiverouderings-, vochtinbrengende crème en de antiverouderings-, vochtinbrengende crème met SPF 20 voeden en hydrateren de huid, verbeteren de stevigheid en minimaliseren fijne lijntjes en rimpels. Het totale oogherstelbalsem van Algenist verstevigt tenslotte de huid terwijl fijne lijntjes rond de ogen worden geminimaliseerd.

Over Solazyme:

Solazyme, Inc. is een bedrijf op het gebied van hernieuwbare olie- en bioproducten en de leider op het gebied van biotechnologie op basis van microalgen. Solozyme is opgericht in 2003 en heeft haar hoofdvestiging in South San Francisco. De unieke technologie van Solazyme spoort algen aan tot het snel, efficiënt en op grote schaal produceren van olie en andere op micro-algen gebaseerde verbindingen. Deze olie- en bioproducten zijn niet alleen gericht op productie van biobrandstof maar ook als vervanging van fossiele brandstof en plantoliën in een diverse reeks producten van schone brandstof en chemicaliën tot cosmetica en voeding. Over deze verschillende productcategorieën heen zet Solazyme zich ervoor in oplossingen te creëren die een duidelijk concurrentievoordeel bieden boven bestaande technologieën. Tot de investeerders in Solazyme behoren onder meer Braemar Energy Ventures, Harris & Harris Group, Lightspeed VenturePartners, The Roda Group, VantagePoint Venture Partners en Zygote Ventures. Ga voor meer informatie naar onze website: https://www.solazyme.com

Over Sephora Europe:

Een uniek concept dat sinds 1970 bezig is met het steeds opnieuw uitvinden van het verlangen naar natuurlijke schoonheid en dat in 1997 was aangekocht door het in Parijs gevestigde LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, de meest vooraanstaande groep bedrijven op het gebied van luxeproducten. SEPHORA munt uit in het vinden van creatieve merken, het naar voren halen van trends, het ontwikkelen van esthetische codes en het verschaffen van advies op maat. Het biedt de vrijheid om te kunnen dwalen, voelen en experimenteren. Het stimuleert emotie door het plezier van leren te introduceren, gecombineerd met de ontdekking van een unieke winkelervaring. Met originele producten, innovatieve diensten en gedurfte communicatie toont Sephora voortdurend moed terwijl het de weg vrijmaakt voor moderniteit. SEPHORA heeft meer dan 1400 verkooppunten over de hele wereld (675 winkels over geheel Europa waaronder standen in de El Corte Ingles-winkels in Spanje, 123 winkels via het Ile de Beauté-netwerk in Rusland, 18 winkels in het Midden-Oosten, 6 in Zuid-Azië en 97 in China). Ga voor meer informatie naar www.sephora.fr

Over Sephora Americas

Sephora Americas werd in 1988 in de VS gelanceerd en beheert momenteel meer dan 270 winkels in de VS en Canada en de belangrijkste beauty-website van de wereld, Sephora.com. In 2010 breidde Sephora uit naar Latijns-Amerika waar het de Braziliaanse leider op de beautymarkt Sacks.com leidt en van plan is vanaf 2011 winkels te openen in Mexico. Sephora is algemeen bekend om het unieke winkelconcept, dat zijn oorsprong heeft in het onderscheidende winkelontwerp, de schoonheidsexpertise van haar verkoopadviseurs en, het belangrijkste, de ongeëvenaarde combinatie van 200 klassieke en opkomende merken van een brede waaier productcategorieën waaronder huidverzorging, kleur, geur, bad & lichaam, lipverzorging en haarverzorging, en Sephora's eigen private label. Naast de bedrijven in Noord- en Zuid-Amerika heeft Sephora een initiatief ondernomen met JCPenney voor meer dan 230 Sephora-locaties binnen JCPenney-winkels. Ga voor meer informatie naar www.sephora.com

Over QVC

QVC, Inc., een volledig dochter van Liberty Media Corporation, behorend bij de Liberty Interactive Group (Nasdaq: LINTA), is een van de grootste multimedia-retailondernemingen in de wereld. QVC zet zich in om duizenden van de meest innovatieve en eigentijdse producten op het gebied van schoonheid, mode, juwelen en producten voor in huis aan hun klanten aan te bieden. Hun programma’s worden gedistribueerd naar ongeveer 195 miljoen huishoudens wereldwijd. De website van het bedrijf, QVC.com, behoort tot de topwebsites voor winkeliers van allerlei producten. Met ondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Japan en Italië heeft het in West Chester gevestigde Pa.-QVC in hun 24-jarig bestaan meer dan een miljard pakketten verzonden. QVC, Q, en het Q Ribbon-logo zijn geregistreerde dienstmerken van ER Marks, Inc.

Foto’s/Multimediagallerij beschikbaar op: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6635049&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
HL Group
Megan Matthews, 212-529-5533
mmatthews@hlgrp.com
Solazyme
Genet Garamendi, 650-963-5228
press@solazyme.com
SEPHORA
Sami Ben Addi, +33 1 46 09 35 92
sbenaddi@sephora.fr
SEPHORA US
Jessica Stacey, + 212-931-1308