Amsterdam RAI

Date: 29-4-98

Dé agrarische vakbeurs van 18 tot en met 23 januari 1999 in Amsterdam RAI
LANDBOUW RAI 99 TOONT ALLE ASPECTEN VAN AGRARISCH ONDERNEMERSCHAP

Van de nieuwste werktuigen en technieken tot de laatste informatie over bedrijfsvoering en management. Dat biedt de Landbouw RAI 99, die van 18 tot en met 23 januari 1999 gehouden wordt in Amsterdam RAI. Alle aspecten die te maken hebben met agrarisch ondernemerschap zijn te vinden op alweer de twintigste editie van deze toonaangevende nationale en internationale vakbeurs voor landbouw, akkerbouwmatige tuinbouw en veehouderij.

Totaaloverzicht

Als kennis- en informatieplatform voor de agrarische sector biedt de Landbouw RAI een totaaloverzicht van alle ontwikkelingen. Op het gebied van landbouwmechanisatie geeft de beurs een uitstekend beeld van de nieuwste machines, werktuigen en installaties. Belangrijk is ook de aandacht die de Landbouw RAI schenkt aan dienstverleners als banken, transportdiensten en adviesbureaus. De hedendaagse agrariër is immers een allround manager en daarom besteedt de beurs eveneens aandacht aan aspecten die te maken hebben met de bedrijfsvoering.

De tentoonstelling biedt een representatief overzicht van de ontwikkelingen in de akker- en volle grondstuinbouw en veehouderij. Tevens is er aandacht voor weidebouw, boom- en sierteelt, bollen- en fruitteelt, bosbouw, land- schapsbeheer en de be- en verwerkingsmarkt. De expositie bestaat verder uit machines, installaties en benodigdheden voor grondbewerking, bemesting, zaaien, poten, planten en oogsten, gewasbescherming, onderhoud en vernieuwing grasland, melkwinning, huisvesting, snoeien, opslag, bewerken, verwerken en markt gereed maken van producten.

Investeringsbeslissers

Landbouw RAI wordt bezocht door vrijwel alle Nederlandse agrarische ondernemers. Meer dan de helft van de bezoekers is direct betrokken bij of verantwoordelijk voor investeringsbeslissingen. Vier van de tien bezoekers had in 1997 ook daadwerkelijk concrete aanschafplannen. De laatste tentoonstelling kreeg een rapportcijfer van 7,5 en voldeed bij ruim 80van de bezoekers volledig aan de verwachtingen. De meeste bezoekers (80) gaven in 1997 dan ook aan de Landbouw RAI in 99 zeker te bezoeken.

Dat de Landbouw RAI erkend wordt als de grootste en belangrijkste vakbeurs voor de agrarische sector blijkt tevens uit de volgende onderzoeksgegevens. Bijna 103.000 mensen bezochten de beurs in 1997 en een recordaantal van 377 exposanten was aanwezig. Ook internationaal maakt de Landbouw RAI, in het buitenland bekend als The Holland Agro Exhibition, steeds meer naam. Zon 10.000 bezoekers kwamen uit het buitenland (60 verschillende landen) en 28 buitenlandse exposanten toonden hun producten.

Agro Award 99

Tijdens de aanstaande Landbouw RAI worden voor de derde keer de prestigieuze Agro Awards toegekend voor de meest innovatieve apparatuur en technieken die op de beurs getoond worden. De noviteiten uit ver- schillende categorieën zullen beoordeeld worden door een deskundige jury van vertegenwoordigers uit de branche.

Data en openingstijden

Landbouw RAI 99 wordt georganiseerd door Amsterdam RAI, onder auspiciën van de Federatie Agrotechniek. De tentoonstelling wordt gehouden van maandag 18 tot en met zaterdag 23 januari 1999. Maandag is de beurs geopend voor dealers, loonwerkers, genodigden en de pers, van 10.00 tot 18.00 uur. Dinsdag tot en met zaterdag is de Landbouw RAI dagelijks open van 9.00 tot 17.00 uur. De laatste dag, zaterdag 23 januari, sluit de beurs een uur eerder om 16.00 uur.

Amsterdam, april 1998

Deel: ' LandbouwRAI 99 '