Landelijke actie Kesbeke voor KiKa in Nederlandse supermarkten

Dubbeltje per verkochte pot Kesbeke Tafelzuren naar KiKa

Amsterdam, 20120629 -- Tot en met augustus 2012 voert het Amsterdamse bedrijf Kesbeke in samenwerking met de Nederlandse supermarkten een landelijke actie voor KiKa. De breed verkrijgbare producten van Kesbeke zijn in diverse supermarkten gedurende de actie met vijf cent in prijs verhoogd. Kesbeke verdubbelt het bedrag tot een dubbeltje per verkochte pot ten bate van KiKa. Na afloop van de actie wordt de cheque met het eindbedrag op speciale wijze overgedragen aan Stichting KiKa, Kinderen Kankervrij. Niet eerder werd een actie gehouden voor een goed doel, waarbij de retail, de consument en de producent direct een dergelijke bijdrage leveren.

KiKa

De stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) heeft als algemeen doel: het werven van fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd.

Meer specifiek streeft KiKa naar de verhoging van de genezingskans, de verbetering van de kwaliteit van de behandeling (minder agressief waar mogelijk) en de vermindering van bijwerkingen na de behandeling (effecten op latere leeftijd).

Bijna 25% van alle kinderen met kanker overlijdt aan deze ziekte. Ruim 75% geneest, maar door een agressieve behandeling kunnen zowel tijdens als na de therapie vervelende bijwerkingen ontstaan. De huidige chemo’s zijn dusdanig agressief dat kinderen die vandaag genezen zijn verklaard op latere leeftijd alsnog bepaalde orgaandefecties kunnen krijgen.

Dankzij de informatie uit genenonderzoek weten we bijna zeker dat we nieuwe behandelingsmogelijkheden kunnen ontwikkelen om kinderkanker vaker te kunnen genezen en 'vriendelijker' te kunnen behandelen. Elk kind dat kanker heeft of krijgt, kunnen we dan tijdens én na de behandeling veel meer kwaliteit van leven geven. Wat is er nodig om dat te laten gebeuren?

Extra geld zet de vaart erin Meer dan 95% van de bestaande fondsen richten zich op alle vormen van kanker bij volwassenen. Kanker bij kinderen is veel zeldzamer dan bij volwassenen. Gelukkig maar! Dit is tegelijkertijd een probleem want hierdoor richten deze fondsen zich niet speciaal op kinderkanker. Vernieuwend onderzoek voor kinderkanker vereist een aanpak die gericht is op specifieke genetische eigenschappen voor kinderkanker. KiKa vraagt voor dit onderzoek extra steun.

KiKa kan al rekenen op de steun van een aantal bekende KiKa-ambassadeurs, waaronder Inge de Bruijn, Mart Smeets, Irene Moors en André van Duin. Zij weten als geen ander dat elk dubbeltje helpt.

Actie: dubbeltje voor KiKa

Kesbeke Tafelzuren uit Amsterdam heeft een actie bedacht om, samen met de consument en retail, een dubbeltje per pot voor KiKa te bestemmen. De Kesbeke-producten zijn gedurende de actie vijf cent in prijs verhoogd. Kesbeke verdubbelt het bedrag tot een dubbeltje per pot. Kesbeke is overtuigd van deze actie een het resultaat dat dit voor KiKa zal opleveren. De aankoop van Kesbeke Tafelzuur door de consument, draagt direct bij aan het succes van deze actie. De KiKa-actie loopt tot 31 augustus 2012 onder het toeziend oog van notaris mr. H.J.H.C. Eekhoff in Amsterdam.

Kesbeke

Kesbeke is nog de enige inleggerij van echte Amsterdamse Tafelzuren. Amsterdamse uien, fijne zilveruitjes, speciale sauzen, piccalilly’s, wortels, selderij, kappertjes, komkommers en augurken worden ingelegd volgens recept op vader en zoon sinds 1948. Sinds 1999 wordt het bedrijf geleid door Oos, de derde generatie. Kesbeke werkt volgens het principe van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (mvo), gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet): de triple-P-benadering.

Deel: ' Landelijke actie Kesbeke voor KiKa in Nederlandse supermarkten '